Gå til innhold

kan cpu være brent

Anbefalte innlegg

Hei og hopp...

Jeg kom på en ting jeg kunne spørre om, jeg har nettop kjøpt meg nytt 3dkort.

Jeg spiller CS daglig nesten, og sliter med dårlig FPS....

Så jeg kjøpte da et 9800Pro og håpet på at jeg ville få 100 FPS

men nei..

jeg har da en slapp CPU en gammel 1700+ som var veldig varm den gangen jeg fikk den med en "svak" vifte. Den skrudde seg ofte av p.g.a temp. var oppe i 80 grader et par ganger da luktet det svidd.

Jeg hadde en anelse om at det at cpu ble så varm ikke var helt heldig for den så jeg kjøpte meg en Volcano 9 vifte og alt ble bedre med en gang...

Men nå kom jeg til å tenke på om den kunne ha blitt brent på den tiden den var så varm, fordi jeg sliter med "hoppende" fps i cs. Kan det være dette som gjør det?

Volcano 9 vifta har og "hastighetsregulering" og viss den ikke går fort nok blir fps'en enda mer ustabil.. Stiller jeg opp hastigheten stabiliserer den seg, men den forblir ustabil.

Jeg og en kamerat av meg har samme speccs bare han har 2500+ han ligger på 100 frames stabilt som fy...

Takker for svar! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du hadde brennt CPU, så hadde den vært ødelagt, altså ikke-fungerende.

Om du har skadet CPU så ville du fått crash'er og ikke hakking i spill.

Problemet ditt ligger altså et annet sted. Om du hadde brennt CPU så hadde du ikke fått bootet i det hele tatt. 80 grader er dessuten ikke i nærheten nok til å ødelegge en CPU.

Men en 9800pro skal du fint klare 100FPS i CS, men da trenger jeg mere informasjon for å kunne gi gode råd. Begynn med full specs om all relevant hardware.

-Stigma

PS: Definer "hoppende" framerate. Mener du at frameraten går opp og ned, og ikke ligger stabilt på ett nummer? Dette er helt normalt, siden det ikke er like mye action på skjermen hele tiden. Stirrer du rett ned i bakken så klarer hvilken som helst maskin 100FPS liksom... 100FPS i en kamp der 12 stykker skyter på hverandre i et rom er derimot nesten umulig uansett hardware.

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det skal være en overskikt på amd.com på forkellige dø tempraturer på cpu'ene deres, kunne ikke finne den men vet at den er der en plass.

Foreksempel min 2600+ har en døtemp på 85 grader.

Du kunne ha prøvd cpuen din i vennen din sin pc og sett om det virket. Eventuelt grafikkortet og.

Jeg har en venn også som har fått skadet cpuen sin og hovedkortet, pluggen fra hovedkortet til stømforkyningen ble svid og klokkefrikvensen ble nedsatt... Men tviler på det er problemmet. Men altså det går ann og skade en cpu.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...