OlaNordmann69 Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Hei. Holder på å ta fagbrev innen elektrofag, og vurderer nå å søke meg inn på ingeniørstudie etter bestått fagprøve. Valget mitt står i mellom bachelor elektroingeniør ved NTNU (BIELEKTRO) med studieretning elektronikk og sensorsystemer eller bachelor elektronikkingeniør ved UiA. Planlegger å gå Y-vei da jeg er ganske så motivert for å begynne å studere, men forkurs er ikke helt utelatt. NTNU har kun mulighet for Y-vei i Gjøvik, ikke i Trondheim. UiA i Grimstad har også mulighet for Y-vei. Mulighetene jeg har da er: Forkurs ingeniør ved UiA, så NTNU Trondheim - bachelor Elektroingeniør studieretning elektronikk og sensorsystemer. Bruker ett år ekstra, men får bedre tid å forståelse for realfag. (Mer prestisje...?). Y-vei NTNU - Gjøvik - bachelor Elektroingeniør med studieretning elektronikk og sensorsystemer. Sparer ett år, ekstra arbeid. Y-vei UiA - bachelor Elektronikkingeniør. Sparer ett år, ekstra arbeid. (Studie mer rettet mot småelektronikk?). Er mest interessert i å utdanne meg innen småelektronikk og IoT. I følge studieveileder NTNU skal elektroingeniør med studieretning elektronikk og sensorsystemer være tilsvarende studiet elektronikk ved UiA. Sånn som jeg har forstått det har jeg flere muligheter i fhd til arbeid senere dersom jeg velger NTNU, enten om det er Gjøvik eller Trondheim. Om dette faktisk stemmer er jo en annen sak. Har hørt mye bra om UiA og. Hva vil dere anbefale? Selvsagt åpen for andre forslag. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Utdanningane er så like at det speler liten rolle kva utdaningsinstitusjon du har tatt bachelorgraden hos. Det er studiets innhold som er det viktige. Hos enkelte arbeidsgivere kan det kanskje være litt stas med NTNU, men ein preferanse for NTNU-utdanna arbeidstakarar finn ein stort sett berre der den som tilsetter sjølv har utdanning frå NTNU og kjenner den utdanninga best. 1 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 (endret) Det har ekstremt lite å si. Tror jeg personlig ville trivdes bedre på UiA både på grunn av studiestrukturen og studentmiljøet. Og ellers ville jeg nok gått Y-vei. Bedre å ta påbygg etterpå dersom man savner det. Endret 6. januar 2021 av Dudeliduu 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå