Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Idiotsikker stv/suv/kombi, 50-100k

Anbefalte innlegg

Da ble det ikke 10 år gammel BMW til flere hundre tusen som forrige post antydet.

Idealbilen er stasjonsvogn eller suv med 4x4, skuddsikker motor, og som bruker mindre enn 10L på mila. Skal og være plass til hundebur så sedan er utelukket. Har sett etter en bensinsubaru, men enda ikke dukket opp noe jeg vil ha. Da sett etter Forester og Impreza med bensin og manuellkasse.

Hva annet lurt kan en se etter? Noe bra Toyota eller annet asiatisk man kan se etter fra denne tiden? Har også lagret søk på finn med quattro Audi/Vag med 1.9TDI fra tidlig 2000tallet. Men nesten ingenting som har gått mindre enn 200k km.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har nylig kjøpt ein eldre Volvo V70, de finst også i AWD. Det er enormt stort bil. Eg får plass til barnevogn i bagasjerommet. I BMW X1/X2 må eg legge ned bakseter og får så vidt lukket bagasjerommet med samme vogn. Så SUV kan være veldig overvurdert!

Alt "fungerer" som det skal. Eg blir mer og mer imponert over bilen dess lenger eg kjører. Mange små nyttige funksjoner. Driftsikker af og god å kjøre.

Bruker 0.6 på mila - inkludert mye kjøring i 130-180 på autobahn. 

Audi/BMW/Merce er deilige biler, men større sjanse for dyrt reparasjon.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 timer siden):

Ford Mondeo

Edit: så ikke 4x4 kravet.. de med det blir kanskje litt dyr.

4x4 er ikke et must, men et kjempepluss. Hva slags Mondeo er å anbefale? Mk3, 4, 5?

aomt skrev (13 timer siden):

ein eldre Volvo V70

Hva legger du i "eldre" Volvo? 10 år gammel?

grovetussen skrev (7 timer siden):

Toyota Rav4 2.2 diesel? 

Hvordan er disse motorene?

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (1 time siden):

Hva legger du i "eldre" Volvo? 10 år gammel?

Eg kjøpte 2010 modell. 

14-15 år gamle biler blir litt for mye rep, imo. Mens 5-6 år gamle er mye dyrere. Imo, 10 år gammal bil er ganske greit trade-off mtp pris/behov for rep. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sydvest said:

4x4 er ikke et must, men et kjempepluss. Hva slags Mondeo er å anbefale? Mk3, 4, 5?

Både Mk3 og MK4 er gode biler, men det er MK4 som er Volvo basert og nok det lureste valget. De ble laget fra 2007 til 2014.

MK5 (2014+) er vistnok og gode greier uten at jeg har noe personlig erfaring med dem.

Disse får du vel med firehjulstrekk. Ser og ganske så røff ut i utsende til hva det er slags bil.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, liehen said:

Trodde det var motsatt, at V70'n var basert på Ford?

Based on the EUCD platform developed with Volvo, the platform was the same as that used in the new large MPVs Galaxy and S-MAX, but not the North American Ford Fusion or the Mazda Atenza in Japan. It was also used for several Volvos starting with the Volvo S80 II.

Ifølge Wikipedia. Uansett hvordan vei det gikk så er det en god plattform.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...