Gjest 42012...71d Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 Hey. Etter en liten stund inn i forholdet har vi funnet ut at damen i forholdet har vaginisme. Dette begrenser sexen ganske kraftig og jeg ser det går utover selvtilliten til dama til tross for at jeg prøver å trøste hele tiden. Hu har gått til fysio og gynekolog uten no resultater. per dags dato er det slik at vi kan ha ordentlig sex med penetrering så lenge vi vil 1x i uka maks 2. må være mellom 5-7 dager i mellom hver gang. Noen som har opplevd det samma som har noen tips om hvordan man kan behandle det her ubehaget. Ser det går utover henne veldig psykisk, noe som er veldig trist. all tips tas imot! takk og godt nyttår! Anonymous poster hash: 42012...71d Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 Dette vet jeg en del om, da min samboer har slitt med dette i flere år(ikke for å skremme deg). Dette handler om stress og at hun ikke klarer å slappe av i muskulaturen nedentil. Hun må rett og slett lære seg og knipe og å slappe av i muskulaturen i vaginaen. Kutt ut vaginalsex for en god stund, gå på apoteket og kjøp økende dilatorsett. Bare nevn at dette skal brukes mot vaginisme, så får du nok god hjelp. Ta tiden til hjelp, øk gradvis størrelse på dilatorer, dette tar noen måneder, støtt så godt du kan og kos dere på annet vis en stund. Ikke press henne under noen omstendigheter, dette er veldig viktig! Lenke til kommentar
Gjest 42012...71d Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 TwoFace skrev (23 minutter siden): Dette vet jeg en del om, da min samboer har slitt med dette i flere år(ikke for å skremme deg). Dette handler om stress og at hun ikke klarer å slappe av i muskulaturen nedentil. Hun må rett og slett lære seg og knipe og å slappe av i muskulaturen i vaginaen. Kutt ut vaginalsex for en god stund, gå på apoteket og kjøp økende dilatorsett. Bare nevn at dette skal brukes mot vaginisme, så får du nok god hjelp. Ta tiden til hjelp, øk gradvis størrelse på dilatorer, dette tar noen måneder, støtt så godt du kan og kos dere på annet vis en stund. Ikke press henne under noen omstendigheter, dette er veldig viktig! Hun har faktisk fått et sånt sett av fysioen uten å bruke det. Hvordan gikk dama di frem når hu brukte det her? Starta med den tynneste og bytta etter hver uke? Anonymous poster hash: 42012...71d Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Typisk det. Tok litt tid før madammen min tok det i bruk også. "Di kølle er større enn den største dilatoren, så jeg skjønner ikke hvordan den lille skal hjelpe" var en typisk kommentar. Vi tok kontakt med en sexterapeut som også forklarte litt rundt hvorfor det var viktig å få kontroll på muskulaturen der nede, som også hadde slitt med vaginisme (ganske vanlig blant jenter, spesielt nå med all press i media og slikt). Hun prøvde å bytte etter én uke, men jeg ba henne holde på litt lenger. ( Hun syns det var vanskelig å bruke denne uten å få orgasme eller at det førte til sex). Etter et par uker så byttet hun, holdt på med denne noen uker (jeg som ikke ville forverre situasjonen med å forhaste seg) osv, osv. Det gikk, i vårt tilfelle, ett par år dessverre, grunnet litt forhastelse fra hennes side, når jeg ikke "holdt henne i øret". Men det var hvert ventetiden...og ventetiden fikk oss bare til å eksperimentere, som førte til ett enda bedre og rikere sexliv. Dette kan dessverre ta lang tid, og er ikke noe man "rusher" for da tar det bare enda lengre tid. Men det ordner seg nok til slutt skal du se. Endret 3. januar 2021 av TwoFace Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 Har hun forsøkt motsatte bekkenbunnsøvelser? Lenke til kommentar
Gjest 42012...71d Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 TwoFace skrev (18 minutter siden): Typisk det. Tok litt tid før madammen min tok det i bruk også. "Di kølle er større enn den største dilatoren, så jeg skjønner ikke hvordan den lille skal hjelpe" var en typisk kommentar. Vi tok kontakt med en sexterapeut som også forklarte litt rundt hvorfor det var viktig å få kontroll på muskulaturen der nede, som også hadde slitt med vaginisme (ganske vanlig blant jenter, spesielt nå med all press i media og slikt). Hun prøvde å bytte etter én uke, men jeg ba henne holde på litt lenger. ( Hun syns det var vanskelig å bruke denne uten å få orgasme eller at det førte til sex). Etter et par uker så byttet hun, holdt på med denne noen uker (jeg som ikke ville forverre situasjonen med å forhaste seg) osv, osv. Det gikk, i vårt tilfelle, ett par år dessverre, grunnet litt forhastelse fra hennes side, når jeg ikke "holdt henne i øret". Men det var hvert ventetiden...og ventetiden fikk oss bare til å eksperimentere, som førte til ett enda bedre og rikere sexliv. Dette kan dessverre ta lang tid, og er ikke noe man "rusher" for da tar det bare enda lengre tid. Men det ordner seg nok til slutt skal du se. Skjønner - takk for utdypende svar. Så dere gikk noen år uten sex? Og var hoved behandlingen dette med dildosettet? Isåfall får jeg be hu ta det i bruk og bruke hver i noen uker før hu øker tykkelse. No jævlig dritt det her - men veit du hva grunnen er at det går etter 5-6 dagers ventetid etter sist samleie? GiaMahan skrev (17 minutter siden): Har hun forsøkt motsatte bekkenbunnsøvelser? nei, gjerne utdyp☺️ Anonymous poster hash: 42012...71d Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Gikk noen måneder mellom hvert forsøk på "vanlig" sex, ja. Prøvde litt innimellom, men ble fort for mye. Dildosett, smertelindrende og bedøvende salve og veldig fokus på rolig pust og knipe rundt dildoen. Vi kunne ikke stappe inn en lillefing en gang, uten at hun vred seg i smerte. Poenget er å lære seg å slappe helt av i skjedemuskulaturen. Forklaring vi fikk fra sexolog var at det kunne danne seg små rifter i skjeden som gjorde at hun fikk en brennende og sviende følelse, og de kunne ta noen dager på å heale seg. Endret 3. januar 2021 av TwoFace Lenke til kommentar
Gjest 42012...71d Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 TwoFace skrev (9 minutter siden): Gikk noen måneder mellom hvert forsøk på "vanlig" sex, ja. Prøvde litt innimellom, men ble fort for mye. Dildosett, smertelindrende og bedøvende salve og veldig fokus på rolig pust og knipe rundt dildoen. Vi kunne ikke stappe inn en lillefing en gang, uten at hun vred seg i smerte. Poenget er å lære seg å slappe helt av i skjedemuskulaturen. Forklaring vi fikk fra sexolog var at det kunne danne seg små rifter i skjeden som gjorde at hun fikk en brennende og sviende følelse, og de kunne ta noen dager på å heale seg. Virker som om det finnes veldig stor forskjell på graden av vaginisme. Som sagt så går det helt fint med samleie her 5-6 dager etter sist samleie. Problemet er mellom disse dagene at det blir helt umulig og ha det. Så din anbefaling er å droppe samleie helt, begynne med den tynneste dildoen noen uker samt med bruk av smertelindrende krem og deretter øke tykkelse på dildo etter noen uker og forsette på denne måten? Hvor ofte brukte damen din dildo? Annenhver dag eller hver dag? hva var vendepunktet? blir kanskje en del spm her, beklager det - men som du vet så er det en krevende situajson. Anonymous poster hash: 42012...71d Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 Det gjør det, i aller høyeste grad. Det gjorde det hos oss også, til det helt brått ble stopp! Jeg er ikke lege, så jeg kan kun anbefale det vi selv ble fortalt av gynekolog, sexolog og terapeut. Det kan fort bli verre, så bedre føre var. Begynte med én dag i uken, da det var veldig vondt. Økte til annenhver dag, når ting ble bedre. Jeg førte ikke logg eller noe, så jeg vet ikke hvor lang tid med vær dilator, f.eks, hehe. Om dere ikke har fått utdelt eller anbefalt slik krem, så er det nok ikke så problematisk for dere, som for oss. Snakk med lege eller sexolog, dem kan dette bedre enn meg. Vendepunktet kom når hun lærte kroppen og kjenne, klarte å slappe av og ikke pushe seg for hardt. Det tok en del måneder. Uansett! Vær tålmodig og masse lykke til. 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 Motsatte bekkenbunns-øvelser (reverse kegels) bruker man for blant annet for å musklene i underlivet til å slappe av mer. Fant en fin wikihow-side som forklarer øvelser: https://www.wikihow.com/Do-Reverse-Kegels Ellers er jo tålmodighet og forståelse under sex svært viktig. Bruk god til forspill for å varme henne godt opp. Skjeden blir noe mer tøyelig, mindre stram og det glir bedre når man er kåt nok. Ha god tid til samleie, og pass på at hun ikke presser seg over smertegrensen. Å presse seg over smertegrensen vil kun gi assosiasjoner til smerter ved sex, og det blir negativ spiral hvor muskulaturen bare spenner seg mer på grunn av forventning om at det vil gjøre vondt. Det hjelper veldig godt med en støttende og tålmodig kjæreste, som er var på hennes signaler. Viktig at hun kommuniserer godt under sex og sier ifra, men fornuftig av deg å se etter om hun gir uttrykk for smerte (spenner seg i ansiktet for eksempel) eller kjenn etter om hun strammer for mye, fordi det er ikke alltids så lett å si ifra. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 Dere har sikkert prøvd det aller meste og tilpasset dere godt. Dette er nok veldig sårt for henne, viktig å vise forståelse og imøtekomme hennes begrensninger, slik at hun ikke får dårlig erfaring, og smerter, ved samleie. Mine bitte få tips, kanskje dere allerede har gjort det: Er hun undersøkt for kjønnssykdommer, sopp og vaginose? Bruker hun noen faste medisiner, f.eks. p-piller? Dette kan gi vaginose som bivirkning Blir hun alltid skikkelig våt? Dette er veldig viktig! Kommer smertene i sykluser, perioder, eller er de tilstede hele tiden? Man kan alltids prøve å finne et mønster i det, som nevnt tidligere kan dette også være stress-relatert 1 Lenke til kommentar
Gjest 42012...71d Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 GiaMahan skrev (17 timer siden): Motsatte bekkenbunns-øvelser (reverse kegels) bruker man for blant annet for å musklene i underlivet til å slappe av mer. Fant en fin wikihow-side som forklarer øvelser: https://www.wikihow.com/Do-Reverse-Kegels Ellers er jo tålmodighet og forståelse under sex svært viktig. Bruk god til forspill for å varme henne godt opp. Skjeden blir noe mer tøyelig, mindre stram og det glir bedre når man er kåt nok. Ha god tid til samleie, og pass på at hun ikke presser seg over smertegrensen. Å presse seg over smertegrensen vil kun gi assosiasjoner til smerter ved sex, og det blir negativ spiral hvor muskulaturen bare spenner seg mer på grunn av forventning om at det vil gjøre vondt. Det hjelper veldig godt med en støttende og tålmodig kjæreste, som er var på hennes signaler. Viktig at hun kommuniserer godt under sex og sier ifra, men fornuftig av deg å se etter om hun gir uttrykk for smerte (spenner seg i ansiktet for eksempel) eller kjenn etter om hun strammer for mye, fordi det er ikke alltids så lett å si ifra. AnnonymG skrev (12 timer siden): Dere har sikkert prøvd det aller meste og tilpasset dere godt. Dette er nok veldig sårt for henne, viktig å vise forståelse og imøtekomme hennes begrensninger, slik at hun ikke får dårlig erfaring, og smerter, ved samleie. Mine bitte få tips, kanskje dere allerede har gjort det: Er hun undersøkt for kjønnssykdommer, sopp og vaginose? Bruker hun noen faste medisiner, f.eks. p-piller? Dette kan gi vaginose som bivirkning Blir hun alltid skikkelig våt? Dette er veldig viktig! Kommer smertene i sykluser, perioder, eller er de tilstede hele tiden? Man kan alltids prøve å finne et mønster i det, som nevnt tidligere kan dette også være stress-relatert Takk for svar begge to! Hun har blitt testet av alt for kjønnssykdommer sopp og lignende. Vi kan ha samleie feks på en mandag. Prøver vi igjen dagen etter er det vondt. Samma gjelder de 2-4 dagene i ettertid etter sist samleie. Etter 5 dagen går det an å ha samleie igjen uten smerter. Hun har ellers ikke vondt. Heller ikke vondt av å sette inn tamponger. hun går på p piller men smertene begynte å komme i en periode hvor hu brukte spiral. Skal notere meg tipsene deres, igjen takk. Anonymous poster hash: 42012...71d Lenke til kommentar
Gjest 3a92e...38f Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Ex'en hadde det men mye værre enn du beskriver, vi hadde ikke sex de 5 siste årene vi var sammen. Hun fikk beskjed om å begynne å trene for det var vektøkning som hadde startet det, men å gå ned i vekt kunne gjøre det bedre. Anonymous poster hash: 3a92e...38f Lenke til kommentar
Gjest 42012...71d Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Gjest 3a92e...38f skrev (42 minutter siden): Ex'en hadde det men mye værre enn du beskriver, vi hadde ikke sex de 5 siste årene vi var sammen. Hun fikk beskjed om å begynne å trene for det var vektøkning som hadde startet det, men å gå ned i vekt kunne gjøre det bedre. Anonymous poster hash: 3a92e...38f Dama er godt trent. Gammel turner og cheerdanser. Men skal starte på yoga når sentrene åpner igjen. Videre kommer vi til å kontakte en vulvaklinikk som det finnes 3 av her i lander der de jobber tverrfaglig. ble ting bedre for exen din? Anonymous poster hash: 42012...71d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå