Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lyd fra munnen/kjeven, stor kul i dag

henrikrox

Anbefalte innlegg

Hei

Legevakta svømmer i korona saker og jeg fikk ikke komme inn, i går spiste jeg noe potetgull før middag, og så knakk det fra kjeven,

"nå skjedde det noe her" var mine ord til samboer. Tenkte ikke så mye over det.

Spiste middag, men slet med å tygge. Når jeg våkner opp i dag har jeg en stor kul 2-3cm i diameter i nærheten av øret. Som går litt nedover halsen. Hvis jeg snur hodet til venstre for å strekke muskulaturen i høyresiden av ansiktet så får jeg vondt, samme hvis jeg prøver å se opp og ned. 

Jeg går ut ifra at dette er noe muskulært, har også fått litt vondt i øret og er litt sånn småkvalm. Vanskelig å tygge.

Når jeg tar på kulen er det veldig ømt, og nesten betent.

Klarte ikke å finne så mye om det på internett, uten at ordet kreft kommer opp, så pessimistisk er jeg ikke 😛

Endret av henrikrox
ttt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke sånn veldig farlig ut, men noen kan få en utposning fra leddet i kjeven (leddet mellom os madibula og os temporalis). Dette er ømt.

Kan du komprimere kulen? Er det bare én kul? Akkurat hvor sitter den? 

Mitt beste råd er å kontakte en privat Øre-Nese-Hals lege for vurdering, jeg tror nok ikke fastlegen eller legevakten får gjort så mye annet enn å henvise deg videre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...