Gunfreak Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Redaksjonen har gitt sin dom, nå kan vi brukerne gi våres. Post dine top 5 spill fra 2020, du kan nominere de fra 5. Til 1. Eller bare en tilfeldig rekkefølge eller kategoriser dem slik du vil. Her er mine. Beste opplelvesle Half Life: Alyx Ikke det spillet jeg hadde det gøyest med, det er ting jeg ikke liker med spillet, men den totale opplevelsen er fantastisk, spillet så fantastisk ut med min Rift S, så enda bedre ut med Quest 2, og overmenneskelig flott med Reverb G2. Alle detaljene, grafikken, den gjennomsyrende kvaliteten på alt i spillet. Hadde alle VR spill hatt samme kvaliteten. Ville VR været mye større enn det er nå. Beste open world spill Ghost of Tsushima. Jeg er ikke noe generell fan av open world, er ikke noe konsoll spiller. Men dette var et gjennomført spill på alle måter, ingen horribel live service. En historie jeg ville forsette på. Kunne ønske jeg hadde 4k HDR tv, føler jeg gikk glipp av noe med min 12 år gamle 1080p plasma TV. Spillet som vekket opp gamle følelser[] Microsoft Flight Simulator 2020. Jeg elsker flight sim som barn, spilte de fleste Microsoft flight simene fra 90 tallet og ut på tidlig 2000 tallet. Samt Microsoft combat flight som, F22 air dominance fighter, F16 og div andre. Men når jeg ble eldre fanget det aldri meg helt, ble for utolmodig, hadde ikke tid. Men i dette spillet er eventyr lysten både på å fly og lære flyene tilbake. Beste men også mest frustrerende COOP Onward Dette kunne også hvert på en liste over årets dårligste spill. Onward fikk en oppdatering i sommer for å gjøre det klart for en Quest port. Det folka bak Onward gjorde var å nedgradere PC versjonen til Quest standard, altså så det kan kjøre på en mobil chip. Selv nesten et halvt år etter er PC versjonen fremdles ikke oppe på den grafiske, lydmessige, og fysikkmessige standarden den hadde før den oppdatering. Men det som gjør dette til det mest frustrerende og beste COOP opplevelsen er at nesten ingen spiller spillet som det skal spilles. 90% av spillerne er "kids" fra Quest rett som det er er man i spillet og man er omringet av 130cm høye hobbiter med barne stemme. Og de vil bare spille med bots satt på det letteste og ha 64 eller 128 botter på kartet, det er sikkert en power fantasy. Men det er ikke slik spillet er laget for å spille det, bottene er helt elendige så dette er en shooting gallery. Derimot når man setter bottene på nest vanskeligst eller vanskeligst og bare har 12 eller 16 av de forandrer spillet helt karakter, kampene er ektremt dødige og selv med 4 spillere kan 16 botter lett whipe laget. Når man beveger seg i spillet i VR, go sniker ekstremt forsiktig er det noe av det mest intense jeg har spilt, realistiske våpen, fantastisk lyd(selv etter downgradenæ) krever skikkelig team arbeid, og den elendige AIen er mindre opplagt når kampene er så dødelige. største overraskelsen Tales of Glory Onward er dette et early access spill. Med tanke på at tales of glory er en VR Mount and blade klone, hva tror man da tales of glory 2 er? Jo det er jo så klart at moderne "taktisk" skytespill. Jeg skal ikke påstå at dette er et fantastisk spill objektivt sett, jeg tror mye asset er kjøpt, men dette er ikke en asset flip, det er en kar som lager dette og har opplagt talent. Spillet har gunstock calibration, noe bare et annet VR FPS har, spillet bruker samme motor som tales of glory 1, så du kan ha flere hundre soldater i kampene på en gang. Du har et team på 4, som alle har hver sin skill, og du må bruke dem for å komme videre. Både fineden og laget ditt bruker trapper og stiger, noe få andre VR skytespill får til. Og spillet har kompleks fysisk på våpen. Kuler går faktisk inn i kroppene på AIen, og skade modellen er kompleks, finden kan bli skutt og falle over og komme opp igjen. Spillet er vanskelig selv på medium. Det er også funky, veldig early access, men utvikleren tar i mot kritikk og kan ofte fikse klager i løpet av en dag eller to. Jeg har hatt det fryktelig gøy med dette lille rare spillet. Nå kom med deres top 5. Endret 2. januar 2021 av Gunfreak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå