Grautsleiv Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 Hei Er ein kar på 23 år som vil endre yrke. Jobber idag som bilmekaniker med fagbrev og jobbet som dette i snart 6 år og begynner å bli lei. har lyst på nye utfordringer og er interessert i og over på mer som industri mekaniker men er ikke så veldig gira på å begynne på skole. Noen som veit om det er god mulighet for og få seg jobb innen det med min bakgrunn. Kan også startet som lærling men er det mange som krever da vg2 industrimekaniker? Eller kan man starte med bare vg1 TIP og vg2 lette kjøretøy? takker på forhånd for svar:) Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 Hvor i landet snakker vi? Lenke til kommentar
Grautsleiv Skrevet 2. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2021 Bor i agder men kan gjerne flytte også Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 Grautsleiv skrev (Akkurat nå): Bor i agder men kan gjerne flytte også Da ville jeg i grunn søkt litt rundt i områdene du kunne tenkt deg å jobbe i, samt kikket litt på typer bransjer også. Det er mange typiske "industrimekaniker-plasser" som tar inn andre personer med relevante fagbrev, bilmekaniker er gjerne ofte også relevant. Det hjalp deg kanskje ikke så mye, jeg har ingen konkrete jobber du kan søke på, men det er altså slett ikke umulig å ta en industrimekaniker-jobb som bilmekaniker. Jeg er industrimekaniker selv, og flere kollegaer er bilmekanikere, elektrikere, landbruksmekaniker osv, det er ikke et problem slik jeg ser det. Et annet tips er å ta kontakt med de som driver bemanning mot forskjellige bransjer innen mekanikk - Adecco og disse, de vet råd Lenke til kommentar
Grautsleiv Skrevet 2. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2021 Hørtes ikke dumt ut, skal prøve det takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå