[email protected] Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 Hei. Leiet leilighet i sameie, 3 leiligheter, 1. etasje i eldre hus ( 1860 ). Oppdaget fukt/soppdannelse i klesskap, se bilde vedlagt, i soverom. Rev 1 av 2 skaper som står opp mot yttervegg. Målte fukt i gipsplater, 19 - 38 %. Skar hull i bakplate i skap 2 og målte, 37 - 48 % ,se bilde. Ga beskjed til eier, som rekvirerte tømrer, som rev skap 2, hvor kraftig soppdannelse kom til syne, se bilde. Fukt målinger i vegg viste fra 16 til 58 % fukt, og fuktig område ble fjernet. Jeg måtte hente tilhenger og få fjernet soppinfiserte materialer, og måtte også hente og oppstille avfukter, som kjøre på6. døgn nu.Vet ikke hvor lenge dette skal stå på, da man også har mye fukt i grunnmur, og må grave opp samt utbedre der. Kan ikke anvende soverom, da konen er meget overfølsom for sopp(spore). Kan jeg tilbakeholde/trekke fra husleie for manglende soverom ? Hva er mine rettigheter opp i alt dette ? Med vennlig hilsen Steen Jørgensen Strandgaten 36 4370 Egersund Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. januar 2021 Del Skrevet 2. januar 2021 Kjipt. Anbefaler deg å kontakte leieboerforeningen. De har peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå