Sonnyshogun Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 Hei Ønsker å kunne koble meg på hjemmenettverket utenifra. Fant at funksjonaliteten i "VPN Server - PPTP" burde dekke behovet. Har Altibox med fast IP-adresse, Altibox ruteren står i bromodus. Enablet PPTP VPN Serveren på routeren og la inn et brukernavn og passord og lagret dette. Deretter prøvde jeg å koble meg til VPN serveren med den fast ip-adressen, brukernavnet og passordet. Etter en stund får jeg beskjed om at oppkoblingen mislyktes. Jeg ser dog ingenting i router loggen. Dermed så vet jeg ikke hva som er feil. Noen som ser hva jeg gjør feil, eventuelt vet hvordan jeg kan se feil-logger? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 Var du på "utsiden" av nettverket ditt når du prøvde å koble til? VPN server vil normalt ikke svare på LAN. Lenke til kommentar
Sonnyshogun Skrevet 1. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2021 Hei Ja, var på utsiden av nettverket og prøvde å koble til. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 3 hours ago, Sonnyshogun said: Hei Ønsker å kunne koble meg på hjemmenettverket utenifra. Fant at funksjonaliteten i "VPN Server - PPTP" burde dekke behovet. Har Altibox med fast IP-adresse, Altibox ruteren står i bromodus. Enablet PPTP VPN Serveren på routeren og la inn et brukernavn og passord og lagret dette. Deretter prøvde jeg å koble meg til VPN serveren med den fast ip-adressen, brukernavnet og passordet. Etter en stund får jeg beskjed om at oppkoblingen mislyktes. Jeg ser dog ingenting i router loggen. Dermed så vet jeg ikke hva som er feil. Noen som ser hva jeg gjør feil, eventuelt vet hvordan jeg kan se feil-logger? På forhånd takk! Mulig du kan se mer logginformasjon hvis du aktiverer SSH-tilgang på ruteren og logger deg på "den veien", og finner ut hvor den evt. legger noe logginfo. Har selv brukt PPTP på Asus-rutere tidligere for en enkel tilgang uten noe ekstra klientprogramvare. Har fungert helt greit. Er dog noen år siden jeg har brukt det sist. Alternativet kan jo være å bruke OpenVPN-serveren som vel også er der, og videre laste ned klientkonfigurasjonsfilen som ruteren kan lage, som da igjen brukes i OpenVPN-klientprogramvaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå