Teria Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg har en iPhone 11 som jeg tidligere har ladet med en 5w trådløs lader, det tar ca 3 timer. Nå har jeg skaffet meg 10w trådløs lader (denne) og ladeklossen til en gammel sony xperia z3c som jeg er ganske sikker på har mer enn 5 w. Da jeg ladet mobilen min trodde jeg det skulle gå raskere enn den forrige trådløse laderen, men hittil har det gått like lang tid. Forklaring? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Iphone lader vel på maks 7,5 watt, mener jeg. Hva heter qi-laderen du bruker? Lenke til kommentar
Teria Skrevet 31. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2020 RRhoads skrev (Akkurat nå): Iphone lader vel på maks 7,5 watt, mener jeg. Hva heter qi-laderen du bruker? Trodde hurtiglading var raskere? Uansett burde det gå raskere enn laderen jeg brukte som var på 5w? Jeg har en iZound Fast Wireless Qi Charger 10 W. Kan det være at det bare er Sony som kan hurtiglade med qualcom quick charge? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Teria skrev (På 31.12.2020 den 22.56): Jeg har en iPhone 11 som jeg tidligere har ladet med en 5w trådløs lader, det tar ca 3 timer. Nå har jeg skaffet meg 10w trådløs lader (denne) og ladeklossen til en gammel sony xperia z3c som jeg er ganske sikker på har mer enn 5 w. Da jeg ladet mobilen min trodde jeg det skulle gå raskere enn den forrige trådløse laderen, men hittil har det gått like lang tid. Forklaring? Bruker du deksel når du lader? Det kan gjøre at det går tregere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Kjøp et USB-multimeter, så kan du se hvor mye ladestrøm den trekker. Apple sier (utdrag): Det finnes en rekke Qi-sertifiserte ladere som kan lade iPhone med den nyeste versjonen av iOS med en effekt på opptil 7,5 watt. Se en liste over Qi-sertifiserte ladere. Andre Qi-sertifiserte ladere kan ha varierende funksjonalitet og ytelse. Hvis du har spørsmål, kan du kontakte produsenten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 On 12/31/2020 at 10:56 PM, Teria said: ladeklossen til en gammel sony xperia z3c som jeg er ganske sikker på har mer enn 5 w. Hva heter modellen? Kanskje den er bare 5 W? Lenke til kommentar
Teria Skrevet 7. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2021 RRhoads skrev (På 5.1.2021 den 19.19): Bruker du deksel når du lader? Det kan gjøre at det går tregere Nope, bruker ikke deksel. Slettet-fsaSP0zV skrev (6 timer siden): Kjøp et USB-multimeter, så kan du se hvor mye ladestrøm den trekker. Apple sier (utdrag): Det finnes en rekke Qi-sertifiserte ladere som kan lade iPhone med den nyeste versjonen av iOS med en effekt på opptil 7,5 watt. Se en liste over Qi-sertifiserte ladere. Andre Qi-sertifiserte ladere kan ha varierende funksjonalitet og ytelse. Hvis du har spørsmål, kan du kontakte produsenten. Det var lurt, takk for tips. Slettet-fsaSP0zV skrev (6 timer siden): Hva heter modellen? Kanskje den er bare 5 W? ladeklossen? Sony UCH10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Hva heter den trådløse laderen? Lenke til kommentar
Teria Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 Slettet-fsaSP0zV skrev (18 timer siden): Hva heter den trådløse laderen? Jeg har Denne. iZound Fast Wireless Qi Charger 10 W Lenke til kommentar
jaczdani Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Kan se ut som apple har nedgradert trådløsladingen på ikke apple produkter til 5w. https://wccftech.com/iphone-11-wireless-charging-speeds-reduced-ios-13-1-update/ https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2019/10/06/apple-ios-13-problem-iphone-wireless-charging-upgrade-iphone-11-pro-max-update/?sh=16c49d18eef5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) On 1/11/2021 at 8:04 PM, jaczdani said: Kan se ut som apple har nedgradert trådløsladingen på ikke apple produkter til 5w. Det stemmer nok ikke helt: Jeg sjekket med mitt USB-multimeter nå, har en iPhone XR med seneste iOS. Med kablet 1 A lader lader den med ca 1 A (=5 W), med kablet 3 A lader lader den med ca 1,8 A (= ca 9 W). Med trådløs 10 W ladeplate fra Kjell&Co tilkoblet lader på 3 A lader den med ca 1,4 A (= ca 7 W). Apple oppgir max 7,5 W trådløst, noe som ser ut til å stemme. Endret 14. januar 2021 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Teria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2021 Vil det hjelpe om jeg skaffer en usb-c ladekloss og kabel? Selve trådløse laderen har jo en micro-usb kontakt, men ser det finnes adapter fra micro usb til usb-c. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå