Gå til innhold

Kan jeg gjøre noe for de som har mistet alt? Ser ikke noe på nett

Gjest 6aa82...ada

Anbefalte innlegg

Gjest 6aa82...ada

Har klær som ikke lenger blir brukt. Kan også sette inn penger til støtte, men jeg vet ikke hva det går til. Hvis det er noe slik da. Men jeg er laaaaangt unna Gjerdrum. Så det med klær er kanskje ikke så lett.

Anonymous poster hash: 6aa82...ada

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a183c...1c1

Det er fint at folk vil hjelpe, men dette er mennesker som trenger emosjonell støtte og som er godt sikret finansielt. Vil du bedrive bistand, så anbefaler jeg leger uten grenser, røde kors osv.

Anonymous poster hash: a183c...1c1

Lenke til kommentar

Dette er selvfølgelig tragisk, både for de som kanskje ikke overlever, og for de som har mistet alt de eier, men man kan anta at de som har mistet hus, klær og alt annet, har forsikring som dekker dette.

Som det står ovenfor, de det gjelder blir nå innkvartert på hotell, får forsikring for alt de taper osv. slik at det bør egentlig ikke være nødvendig å donere noe, men det er folk som allerede driver å samler inn donasjoner likevel

https://www.tv2.no/a/11863457/

Det er også en del som har gitt penger gjennom "Spleis", noen av de som samler inn ser ut til å være privatpersoner, jeg ville vært særdeles skeptisk til å gi noe her, men også Røde Kors driver å samler inn penger til de berørte på Gjerdrum.

https://www.spleis.no/project/159982

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 6aa82...ada

Ok takk for svar. Nei jeg følte kanskje bare at jeg slipper unna hele tiden. Jeg har befunnet meg så mange steder som plutselig ble utsatt for ting men så var ikke jeg der tilfeldigvis da det skjedde. Liker ikke følelsen av å være hun i sin trygge stue som bare ser på tragiske hendelser på skjermen. 
Plutselig er det meg liksom.

Ja Norge er utviklet, men jeg var litt redd det ikke ble nok likevel. Folk kan være ekstremt gnien og. Tenker at alle andre stiller med klær og støtte så gjør de ikke noe selv. 

Hvis jeg setter inn penger, hvordan vet vi at alt faktisk blir brukt til det det skal? 

Anonymous poster hash: 6aa82...ada

Lenke til kommentar

De blir nok godt ivaretatt av myndighetene våre også. Men selvfølgelig skal det mye til for å bygge opp hele liv igjen. Har sett det har vært innsamlingsaksjoner rundt omkring i sosiale medier. Mest direkte i form av tøy, leker til barn som er redde og traumatiserte osv. og har måttet evakuere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...