Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 (endret) Kalde og våte dager med el sykkel pendling til jobben har fått meg til å savne det å kjøre bil. Kollektiv har jeg fått helt avssmak på. det tar meg 25 min å sykle til jobb, 10-15 min og kjøre og 40min med tbane og gange om jeg er heldig og ikke må vente på tbanen. Ikke er jeg så glad i vente på tbanen eller det å å sitte/stå oppi folk heller. Spesielt i disse korona tider. Jeg har ikke plass til en vanlig bil på jobb. Men jeg vet jeg skal kunne klare å lure til meg en plass for en elbil. Det vil si Buddy og Renault Twizy størrelse. Er det Twizy som er “best in class” her eller finnes det alternativer som er hakket mer sporty? Gjerne registrert som motorsykkel , så jeg slipper bompenger også. Alternativt får jeg gå for en liggesykkel og Overlevelsesdrakt 😅 Endret 30. desember 2020 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Motorsykkel/scooter. Bruker ofte mindre tid en bil, lettere å parkere og billigere i drift. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/BMW_C1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Heiti skrev (8 timer siden): Motorsykkel/scooter. Bruker ofte mindre tid en bil, lettere å parkere og billigere i drift. Bør/Må ha minst 3 hjul på snø/is (Med MC) og her er det snakk om å unngå kulden da TS allerede sykler, og da ville elykkel ha vært bedre enn MC Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Kan Smart Fortwo electric drive være en ide? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 (endret) Endret 31. desember 2020 av Slettet+6132 Byttet til en bedre video Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 3. januar 2021 Del Skrevet 3. januar 2021 Hva med bedre klær? En parkdress for voksne? Felleskjøpet skal visst ha mye fint. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Twizy er en skikkelig morsom sak. Finnes vel ikke reelle konkurrenter til den i Norge i dag. Så hvorfor ikke satse på en Twizy? Men pass på å kjøp en med sidevinduer. De er nemlig ekstrautstyr. Greie å ha hvis man skal bruke den hele året. Får de på fra kr. 59000 nå. https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.804.2000243&sales_form=1&sort=PRICE_ASC Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) Ville heller gått for citroen ami, fortsatt litt usikkert om kommer til norge men de ser kule ut og er litt mer isolert enn twizy. Endret 5. januar 2021 av onkel_jon Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) Twizy er maks 80 km/t Ami er maks 45 km/t Begge har en rekkevidde på ~80 km Uansett så ville jeg kjøpt ATV, mer praktisk Fra Citroen Norge, står ikke noe om kjøp, men det ser ut som at de tar den inn CITROËN AMI AMI passer perfekt for deg som vil kjøre miljøvennlig i hverdagen. Rekkevidden er lang nok til de fleste daglige kjøreturene. Den har to seter, helelektrisk drift, er ultrakompakt og kan tilpasses. Du trenger ikke førerkort for å kjøre den, og du kan leie den for en time, en dag, en uke, en måned eller et år. Du kan bestille den på nettet og få den levert hjem. Endret 5. januar 2021 av Dubious Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 onkel_jon skrev (10 timer siden): Ville heller gått for citroen ami, fortsatt litt usikkert om kommer til norge men de ser kule ut og er litt mer isolert enn twizy. Med max. 45 km/t? Skal være en særdeles tålmodig pendler da. 😌 Men kul liten sak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 (endret) https://youtu.be/lLbBGdvcJRU https://youtu.be/yGpLaDGBTuY Endret 24. januar 2021 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå