Gå til innhold

Ny TV. Har Sonos Arc. Spm om Dolby Atmos

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Sonos Arc, som nå står koblet på en litt eldre Grundig TV. Den mangler eARC, så planen er derfor å oppgradere til en nyere Samsung QLED nå i romjulen (les: senere i dag). Jeg vil forsikre meg om at TVen er kompitabel med de beste funksjonene i Sonos Arc, og har derfor googlet litt. Jeg har hengt meg litt opp i dette med Dolby Atmos, og skjønner ikke helt greia.

1) Må TVen støtte Dolby Atmos for at Sonos Arc skal kunne spille Dolby Atmos Lyd (selv når kilden, feks en Apple TV - som også er koblet i TVen - støtter Dolby Atmos)?

2) Er det noen som ser noen umiddelbare problemer med å velge denne TV-modellen (når man tenker god match med Sonos Arc)? Jeg har budsjett på 10.000kr og det skal nevnes at jeg har et Samsung SmartThings Smarthjem-opplegg i huset. https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/samsung-65-4k-qled-tv-qe65q70tatxxc/p-1115945/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde ikke være et problem med Q70T slik jeg ser det. Dolby Atmos skal kunne gå via pass-through fra TV til lydplanke selv om TV ikke støtter lydformatet. Jeg har Q85R (2019) og får Dolby Atmos gjennom lydplanken (Sony ST5000). Du må endre lydsignal på TV til Dolby Digtal+ for å få Dolby Atmos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...