Gard Valsø Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Hei. Har en touran med defekt navi, radio, dvd, cd spiller. Vurderer å kjøpe en brukt tilsvarende spiller fra «høggern». Må den da kodes om til min bil? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 Nei, det trenger du ikke. Kjøp helst en med samme varenummer. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 Pass på å få med koden for å låse opp radioen (‘Unlock Code’/‘Radio Code’); enheten vil med mest sannsynlig være låst når den monteres og får strøm. Uten koden må man til en VW-forhandler, eventuelt så er det tredjeparts tjenester på nett som reklamerer med å kunne skaffe koden. Begge koster penger. Har selv satt inn en ettermarkeds-/tredjeparts radio i min Touran. Når jeg sjekker med en OBD-scanner (VCDS) så dukker (den originale) radioen opp som ‘missing’/‘unreadable’ så ja, original radio er kjent av bilens hjerne (ECU). Finner du en enhet som et lik den du har, bør det være greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå