Cutthroat Bill Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) Har en Asko oppvaskmaskin som stadig bruker lengre og lengre tid på hvert av de tre hovedprogrammene. Kjørte mye tung vask tidligere, men nå estimerer den at vasken vil ta 6+ timer. Lignende skjer på lett vask, og automatisk vask. Gjorde nylig rent filteret, og den rare plastsaken som sitter i midten. Sjekket også at det ikke lå noe nedi der. Kjørte også en maskinrens med Zalo sitt produkt, men det ser ikke ut til å fungere. Noen som vet hva det er? Må jeg bare kjøre flere maskinrenssykluser? Løsning: Tok ut filtrene. Kjørte kort vask med tom maskin, og uten filtre. Vasket filtrene, og satte dem tilbake. All good. 👍 Endret 5. januar 2021 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Tar maskinen lang tid å fylle? Kan være at sil på innløp må renses. Ellers kan det være skittsensor som tror at vaskevann er mer skittent en det er Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2020 Gode tips. Skal sjekke. 👍 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) Prøv å kjør den uten tøy på 95 grader. Kan rense litt det. Endret 29. desember 2020 av Taurean Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 Jeg kjører alltid oppvaskmaskinen uten tøy. 4 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 On 12/30/2020 at 7:48 AM, sedsberg said: Jeg kjører alltid oppvaskmaskinen uten tøy. Jeg synes det er best med sengetøy og ølglass på samme program. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Ahh so morosame dåke e 🌚. Flott om trådstarter kommer med resultat! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 Litt usikker på om denne maskinen har lyssensor. Kan se et par greier som kanskje er sensorer, men er usikker. I går tok jeg ut filtrene igjen. Så at det var litt muggent vann i bunnen, så jeg kjørte en kort vask uten filtre og uten bestikk, tallerkener osv, bare for å skylle ut av maskinen. I dag satte jeg på en tung vask, som var beregnet til 6+ timer. Usikker på nøyaktig hvor lenge den stod, men nå har den justert ned til 3 timer for neste vask. Til oppsummering; tok ut filtrene. Kjørte kort vask med tom maskin, og uten filtre. Vasket filtrene, og satte dem tilbake. All good. 👍 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Min Bosch (Siemens) skyller jeg filteret i bunn ca 1 gang i uken. Serlig middager med mos lager tett filter Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 Jeg må vist bli litt nøyere med det selv. Takk igjen for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå