Gå til innhold

Seagate Barracuda IV 60.0Gb - Noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på å kjøpe denne disken.

Er det noen som har erfaringer med denne disken?

Nå vil jeg ikke ha masse fjortis meldinger om at wd er bedre, ibm ruler og slikt.

Håndfaste fakta om støy, varmeutvikling, skader, bruk i praksis og slikt. :smile:

Takk for det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en for en stund siden. Det første jeg la merke til, var at all støyen ble borte da jeg kastet ut den gamle maxtor 20gb'en som var der fra før. (snakker om 7200 rpm, altså)

Du må konsentrere hørselen for å kunne høre at den jobber..

Jeg har ikke noen seriøse tester, men min erfaring er at den er helt genial. WD er noe raskere, men Seagate har høyere minimumshastighet enn WD. Dessuten synes jeg ikke den går treigt i det hele tatt.

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar

Disken er rett og slett genial .. bruker slik i serveren min som kun har vifter på ca 12 desibel .. og jeg har en del 5.400 rpm disker som trøsker i vei og høres ut som rustne metall sager , men når cuda'n starter opp hører man bare et lite zuuuum og så forsvinner lyden TOTALT .. den er utrolig genial konge bra stille disk :smile:)

Vurderer å bytte ut alle de BRÅKETE 5.400 diskene og kjøpe cuda 7.200 disker, de er så mye mye raskere..og stillere og lydisolert og blir ikke varme under MYE load :smile: Tro meg .. lan med 10 stk som laster fra en disk .. hadde jeg 15 mb/sec ut fra den disken , mens de 5.400 klarte såvidt 3 mb/sec (gjøre mange ting samtidig dreper trege disker.. ) men den guffa unna som bare det... utrolig fornøyd.. IBM kræsjer og er varme, WD bråker .. Fujitsu er trege.. maxtor (eldre disker ) bråker.. Seagate Cuda IV er bedre en alle de spør du meg totalt sett :smile: Den er kanskje litt tregere en WD og IBM sin nyeste, men jevn over er den mest behagelig i bruk.

Go 4 it !

Lenke til kommentar

Jeg har 40gb-utgaven av denne Seagate-disken. Jeg har også et støysvakt system, der kabinettviftene går på 5V, og overdøves av en Papst 16db vifte som sitter på cpu-ribba. 16db er jo veldig lite da... dersom jeg konsentrerer meg så kan jeg såvidt høre harddisken spinne, men den er VELDIG støysvak. Har hatt 5400rpm IBM før, og den bråkte mye mer! Dvs., ved lesing da. Hørte ikke den spinne. Min Barracuda IV-disk som jeg har nå, hører jeg ikke at leser i det hele tatt! Samme lave spinnelyden uansett belastning virker det som. Jeg har forresten harddisken montert i en Noise-Control støydempingsramme, og denne fjerner vibrasjonsstøy. Kan hende den høres litt bedre ved lesing dersom den er montert på "vanlig måte". Uansett, spinnelyden blir ikke fjernet av drevrammen, og spinnelyden er som sagt svært lav!

Denne disken anbefales...

mvh

Lenke til kommentar

Nå har jeg sendt inn en bestilling hos Databutikken.com av en Seagate Barracuda IV 60 GB harddisk. Nå håper jeg at jeg blir like fornøyd som de to andre herrene som har svart på mitt spørmål angående denne disken. Skal legge til en slik en erfaringsmemmo også i prisguiden slik at andre kan lese om denne disken i framtiden.

Det er altfor mye fokus på IBM og WD synes jeg :smile:

Krysser fingerne! :wink:

Lenke til kommentar

CDburnr:

100Mb nettverk leverer en max TEORETISK hastighet på ca 12Mb/s så jeg håper du har to nettverkskort e.l.

2 nettverkskort funker faktisk fett i XP med switcher som egentlig ikke støtter den slags bruk. En bekjent av meg var oppe i over 20Mb/s upload på lan med raid 0 oppsett på ide disker

Lenke til kommentar

håper du blir fornøyd, jeg fikk en barracuda 80gb iv for 1 uke siden og i går konka den.

Merkelig siden dette er første gang jeg har klart og kværke en Hd.

Har hatt ibm,western og maxtor men aldri klart og ødlegge noen før, dette er sikkert en mandags disk og et unntak håper jeg.

Men en ting er spesielt med disse diskene du kan ikke høre at de går :smile:

Bare håper at den jeg får igjen funker bedre.

airguard

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at 80 gigs diskene ikke er like bra som 60. Noen som kjører harddisktester sier at den ikke er like bra som andre i samme kategori.

Ja, ja, vi får se. Får heller bare sende den tilbake om det blir noe kluss. Databutikken.com er bra på akkurat det området.

Lenke til kommentar

Har 2 stk og er kjempefornøyd. Etter først å ha bare en var valget enkelt når en ny skulle til innkjøp.

Bare surt at det er få butikker som har de på lager. Verken komplett eller psData har de på lager og det tror jeg de taper stort på.

Jeg har i hvert fall unngått å handla der 2-3 ganger nå for de ikke har de diskene inne.

Lenke til kommentar

Har fått min i dag og installert den og alt gikk knirkefritt. Har nettopp installert XP og alt virker fortsatt bra. Er overrasket over hastigheten på disken, noen sier at den er tregere enn IBM og WD, men det er absolutt ikke min. Den virker faktisk raskere!

Skal ikke gå tilbake til IBM etter dette.... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...