Gå til innhold

Telenor IPTV og Netgear GS108E switch?


Håvard

Anbefalte innlegg

Hjelper muttern og fattern med hjemmenettverket deres nå i julen. De har fiber og TV fra Telenor, med tre dekodere fordelt over flere etasjer. 

Telenors modem står i første etasje, med en nettverkskabel trukket opp til andre etasje for TV. De har fått behov for å kunne koble på en datamaskin kablet.

Kom over denne guiden fra Telenor: IPTV tredjepart veiledning juni 2020.pdf (telenor.no)

Slik jeg forstår det er ikke TV og internett delt på forskjellige VLAN slik som hos f.eks Altibox, og at det derfor skal fungere med en switch så lenge man har en som støtter (og aktiverer) IGMP-snooping? Vil dette fungere med Netgear GS108E? Såvidt jeg kan se støtter den det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håvard skrev (1 time siden):

Hjelper muttern og fattern med hjemmenettverket deres nå i julen. De har fiber og TV fra Telenor, med tre dekodere fordelt over flere etasjer. 

Telenors modem står i første etasje, med en nettverkskabel trukket opp til andre etasje for TV. De har fått behov for å kunne koble på en datamaskin kablet.

Kom over denne guiden fra Telenor: IPTV tredjepart veiledning juni 2020.pdf (telenor.no)

Slik jeg forstår det er ikke TV og internett delt på forskjellige VLAN slik som hos f.eks Altibox, og at det derfor skal fungere med en switch så lenge man har en som støtter (og aktiverer) IGMP-snooping? Vil dette fungere med Netgear GS108E? Såvidt jeg kan se støtter den det.

Den vil virke ja. Ser du under Egenskapet på den er IMGP oppført
Eventuelt denne som kan det samme bare den tar litt mindre plass: https://www.komplett.no/product/879184/datautstyr/nettverk/switch/tp-link-tlsg105e-switch

Endret av Olstig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...