Gjest b31d8...dac Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Mister jeg noe støtte om jeg setter sedler inn på konto? Har 6000 i kontanter som jeg har fått i julegaver og bursdager opp gjennom årene. Men ser kanskje ikke helt bra ut om jeg setter inn 6000? Nav ser vel alt du gjør? Anonymous poster hash: b31d8...dac Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Du vil få spørsmål i banken når du setter inn pengane, men det er berre å registrere som sant er at pengane kjem frå gaver. Dette er registrering i samband med arbeidet med å hindre kvitvasking. Eventuelt arbeid skal meldast inn på meldekortet, men du treng ikkje å oppgi gåver. Dette er med andre ord heilt uproblematisk. Du kan sjølvsagt få spørsmål NAV om pengane kjem frå arbeid som du ikkje har meldt inn på meldekortet, men så lenge du ikkje har jobba så er det ikkje noko problem. Det einaste du bør merke deg til seinare er at du bør sette inn pengegåver etterkvart som du får dei, då blir det lettare for deg å vise til kva pengar du har fått som julegåve, bursdagsgåver, og eventuelle andre gåver. Det kan med andre ord sjå litt mistenkeleg ut om du sparer opp og setter inn store beløp på ein gong, det sagt så rekner eg med at det blir ei stund til neste gong du setter inn pengegåver i tilsvarande størrelsesorden ettersom dette er pengar du har fått gjennom fleire år? Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 6000 er ingenting. Ingen bryr seg om et sånt beløp. Lenke til kommentar
Gjest b31d8...dac Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 The Avatar skrev (3 timer siden): Du vil få spørsmål i banken når du setter inn pengane, men det er berre å registrere som sant er at pengane kjem frå gaver. Dette er registrering i samband med arbeidet med å hindre kvitvasking. Eventuelt arbeid skal meldast inn på meldekortet, men du treng ikkje å oppgi gåver. Dette er med andre ord heilt uproblematisk. Du kan sjølvsagt få spørsmål NAV om pengane kjem frå arbeid som du ikkje har meldt inn på meldekortet, men så lenge du ikkje har jobba så er det ikkje noko problem. Det einaste du bør merke deg til seinare er at du bør sette inn pengegåver etterkvart som du får dei, då blir det lettare for deg å vise til kva pengar du har fått som julegåve, bursdagsgåver, og eventuelle andre gåver. Det kan med andre ord sjå litt mistenkeleg ut om du sparer opp og setter inn store beløp på ein gong, det sagt så rekner eg med at det blir ei stund til neste gong du setter inn pengegåver i tilsvarande størrelsesorden ettersom dette er pengar du har fått gjennom fleire år? Har fått gjennom Vipps nå. Men det var 500. I tillegg selger jeg ting som jeg ikke vil ha lenger, men det er ikke så mye å tjene på det at det blir særlig sumer av det da. Anonymous poster hash: b31d8...dac Lenke til kommentar
Flin Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Det er null stress. Sett inn penga og ikke tenk noe mer over det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Så lenge det er en gang og og ikke samme beløp hver måned så vil de ikke gjøre noe Tilogmed NAV regner med at folk vil få penger i gave til bursdag og jul Lenke til kommentar
Gjest b31d8...dac Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 Dubious skrev (På 29.12.2020 den 15.51): Så lenge det er en gang og og ikke samme beløp hver måned så vil de ikke gjøre noe Tilogmed NAV regner med at folk vil få penger i gave til bursdag og jul De vil ikke kreve at man skatter av det? Anonymous poster hash: b31d8...dac Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 Gjest b31d8...dac skrev (3 timer siden): De vil ikke kreve at man skatter av det? Anonymous poster hash: b31d8...dac Nei Er lov å få gaver og selge ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå