nyttmedlem Skrevet 29. desember 2020 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2020 Hei Stålampa lyser ikke. Altså det er snakk om ei stålampe med leselys. Leselyset det lyser, men ikke den øverste lampa. Jeg har tatt og sett på lysrøret i den øverste lampa. Kan ikke se at den har gått. Jeg legger ved bilde av lysrøret så dere og kan se om dere ser symtomer på om den er gått Hvis det ikke er lysrøret som er gåen så kanskje det er en sikring som er gåen? I dag målte jeg med det instrumentet jeg har lagt med bilde av. Det lyser for 230V i instrumentet. Dog var det litt rart at det lyste det samme om lampa var skrudd av. Hvis det ern en sikring som er gåen, skulle det da ikke komme strøm til den øverste lampa? Legger ved noen bilder her, så kanskje noen kan gi meg noen tips om hva jeg skal sjekke Hvis noe av det skriver ikke gir mening, så ha meg unnskyldt, jeg er ingen eletrikter (dog ville bli det når jeg var guttunge) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. desember 2020 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2020 Bare sånn for å starte fra begynnelsen. Du har selvsagt prøvd en ny pære ikke sant? Altså før du begynner å demontere lampen og bevege deg borti 220V. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. desember 2020 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2020 Om du måler 230V så har den jo spenningen den skal ha og sikringen er god. Kjøp ny pære 👍 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. desember 2020 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2020 Det aller tydeligste symptomet på at pæra er godt er jo at den ikke lyser. 😅 Stiller meg bak forrige taler: kjøp ny pære. Lenke til kommentar
nyttmedlem Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2020 Dette er litt flaut. Jeg var sikker på at pæra ikke var gåen. Men det var pæra som var gåen. Skifta den nettopp. Var litt rart, da den gamle ikke hadde tegn jeg kunne se på at den var ødelagt. . Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. desember 2020 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) Du mente kanskje at siden glødetråden ikke er brutt, så burde den virke. Jeg har også opplevd det samme. Tråden er hel, men pæra virker ikke. Så jeg regner med at det er andre deler i en pære som kan bli ødelagt. Det kan virke litt kjipt og surt å bruke penger på en ny pære når man ikke vet om det er lampa eller pæra som er ødelagt, men det er aldri dumt å ha en reservepære liggende uansett. I verste fall kan man prøve å selge den på finn.no for 70% av verdien, hvis det er lampa som er ødelagt og man vil kjøpe en annen type lampe og den er for dyr å reparere. Endret 29. desember 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. desember 2020 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2020 Et lite tips på tampen. Bytt til led. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå