Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med Wellbutrin


jae-ols

Anbefalte innlegg

Wellbutrin

 
Jeg har nettopp begynt med Wellbutrin. Det jeg merker er at jeg ikke mister sexlysten, og det er et pluss. Det som ikke er bra er at den går utover søvnen. Utrolig vanskelig å få sove. Ikke bra. Ellers merker jeg ingen ting. Men den er mye bedre en Cipralex. Den var forferdelig. Men den gjør ikke så mye med depresjonen, ennå. Gått i tre uker. 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f7c5d...6a3

Gått på den i noen måneder nå. Jeg er mindre trøtt på kvelden, sliter også med å sove. Ellers er jeg  like energiløs som alltid. Det er derimot usikkert om det er depresjon som gjør det eller fysiske lidelser, så jeg skal ikke si at medisinen ikke fungerer som den skal der. 

 

Føler ellers jeg har litt mer vilje til å gjøre ting enn før, men det er bare en følelse, usikker om det er realiteten. Har ikke merket forandring i sexlyst, ellers ingen andre negative bivirkninger enn vanskeligheten med å sovne.

Anonymous poster hash: f7c5d...6a3

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jae-ols skrev (24 minutter siden):

Tror jeg går tilbake til Cipralex, Wellbutrin tar ikke  bort depresjonen. Og da er det ingen vits i å fortsette. Så får sexlyst komme i annen rekke. Å gå rundt måned etter måned å være deprimert er et helvete. 

 

Har du lest noen bøker om depresjon som eks Feeling Good av David Burns ? 

Siden du har mye bivirkninger som plager deg finnes det nå alternativ behandling i form at lav dose Ketamin.

---

Nå er ketamin godkjent som legemiddel mot depresjon i Norge

I flere tiår har vi brukt de samme medisinene mot depresjon. Mange deprimerte har ikke effekt av dem. Nå kommer det helt nye stoffet esketamin på banen, og det kan hjelpe deprimerte i løpet av en dag eller to, viser forskning.

https://forskning.no/psykiske-lidelser/na-er-ketamin-godkjent-som-legemiddel-mot-depresjon-i-norge/1622252

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Duriello skrev (22 timer siden):

Jeg gikk på wellbutrin ca ett år,  nesten 0 effekt på selve depresjonen, men den fjerna røykesuget, så jeg ble røykfri mens jeg gikk på den 👍

Enig ingen virkning på depresjon. Så da er det et preparat som ikke fungerer som det skal. Og jeg får mer angst. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...