Truls Ole Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Hei, jeg er en mann i midten av trettiårene som kunne tenkt meg å prøve ut psykomotorisk fysioterapi. Jeg har det rimelig greitt for tiden, men jeg tenker at det alltids kunne ha vært bedre. I denne sammenheng hadde jeg altså tenkt å stille folk på dette forumet spørsmål om dere har erfaring med psykomotorisk fysioterapi ? Hvordan fungerte dette eventuelt for dere ? Finnes det isåfall noen spesielle behandlere dere vil anbefale ? Jeg holder til i Oslo-området så det bør helst være noen i Oslo eller omegn. Takk på forhånd for alle svar. Mvh Truls Ole Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Ofte går psykiske ting man plages kan sette seg i musklene eksempelvis. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Truls Ole skrev (På 28.12.2020 den 15.32): om dere har erfaring med psykomotorisk fysioterapi ? Jeg har aldri hatt behov for det selv. Derimot har alle som jeg vet om, som hat mottatt denne behandlingen, hatt svært godt utbytte av det. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. februar 2021 Del Skrevet 14. februar 2021 Veldig bra hvis du som eks ikke har riktig pustemønster og man får mer helhet i behandling med tanke kropp/hodet. I Oslo nå er det ganske vanskelig få til offentlig og er vel stengt for slik behandling nå også. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Psykomotorisk fysioterapi kan man se på som en blanding av fysioterapi og kognitiv terapi. Som pasient lærer man mer om sine egne reaksjonsmønstre (blir bevisst på hvordan man bruker kroppen i ulike situasjoner). Du kan kan lære å puste på en bedre måte, jobbe med grensesetting for egen kropp. Du kan også få kyndig veiledning i vanlige treningsøvelser, men også avspenningsøvelser. Man kan få hjelp til å regulere spenningsnivået i kroppen på en gunstig måte. Vet om en spesifikk psykomotorisk fysioterapeut i Oslo som er dyktig, Liv Forberg. Tror hun er tilknyttet noe smerteavdeling nå, men jobbet før på Nemus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå