Gå til innhold

Er min CPU ødelagt ?

Anbefalte innlegg

Jeg har Athlon XP 1700+ og Asus A7V266 og når jeg trykker på power, så slår maskinen seg på, men det er bare helt svart skjerm der =( Jeg har prøvd å bytte skjermkort, ram, hd, men det er fortsatt sånn. Det kommer ikke "beep" engang. Har dere noen ideer hva som kan være problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-07 23:48, [DA]Amethyst skrev:

Gid det hjalp, har testa alt. Selv om jeg resetter CMOS, så står den bare der. Amd er snålt opplegg av og til, Intel er jo bedre på "temp" delen, men AMD's ytelse er jo overlegen!!

Tullball.. P4 produserer like mye varme som en tilsvarende XP prosessor. Det argumentet er bare tull.

Start opp maskinen din uten ram.. da skal den pipe. Gjør den ikke det er det sannsynlig at det er noe seriøst gærent der.

Du kan jo prøve prosessore din i en annen maskin også så får du bekreftet at den er enten ødelagt eller ikke. Det kan være et hovedkort problem som vil fungere fint med f.eks en duron prosessor men ikke xp prosessoren.

Lenke til kommentar

Har samme problemet, bare med Asus A7A266-E

Hva kan være feil? Har fått erstatningskort men heller ikke det fungerer... Hovedkortet er designet for AMD XP og jeg har AMD XP 1600+ på...

Allikevel er det svart skjerm, viftene går men ingen piping eller noen ting.

Kan prøve det med ram brikkene.

Noen som synes jeg burde skiftet hovedkort? Til MSI eller ABIT feks?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan det plutselig bare "utkobler" seg. Har prøvd å ta på ei annen Taisol vifte, men det hjalp ikke heller. Fjernet goop'en og det hjalp ikke heller. Nei, det lukta ikke svidd elektronikk, det har jeg opplevd før (var med på et test prosjekt av AthlonXP). Er det noe spez med Asus' sitt hovedkort tro ?

Lenke til kommentar

Ja jeg blir også sinnsykt irritert, etter som jeg har ventet i snart 3 måneder... har tapt over 1000- 2000 kr, allerede.... uff...

vil ikke tenke på det, men jeg håper det ordner seg snart. Skifter sannsynligvis til MSI eller ABIT

Du da?

Har du MSN forresten? Vi kan jo snakkes om hvordan det går og utveksle kommentarer og tips til hverandre, etter som du også har disse dritt problemene... Min adresse er ; [email protected]

Håper vi snakkes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...