Bjerknez Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 I går blåste det mye her i Fredrikstad og all internett forsvant, inkludert TV og hele sulamitten. Etter en stund fant jeg en kabel som hang og slang på veggen. Dette er kabelen som gikk inn i fiberboksen på innsiden av veggen. en ganske stiv kabel. er det mulig og fikse dette selv? Eller bør jeg vente på en montør som forøvrig ikke dukker opp før på nyåret en gang....? Det er Get fiber jeg har. Som nå har blitt Telia. Har snakket med dem og dem skal sende en tekniker, men fikser jeg det selv så slipper jeg jo å sitte her uten internett i romjulen. Litt kjipt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Hehe.... Med en maskin til 100-150 tusen og 3-4 ukers opplæring kan du nok gjøre det ja 3 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2020 kremt skrev (25 minutter siden): Hehe.... Med en maskin til 100-150 tusen og 3-4 ukers opplæring kan du nok gjøre det ja Ja, har lest om denne maskinen. Men må man skjøte da? Kabelen er i utgangspunktet lang nok (tror jeg). Den går i en ganske stor bøy på utsiden så det er litt og gå på. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Tror ikke den er montert med kabelsko eller sukkerbit i inntaksboksen, så jeg antar at man må ha litt spesialutstyr får å avlsutte kabelen slik den skal og. Ikke bare for å skjøte kabler. Lenke til kommentar
Olstig Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 (endret) Om kabel er lang nok til å rekke inn til boksen på innsiden så må det sveises på en ny pigtail.. Utstyret koster nok ikke 150.000 i dag lengre, men fort 50.000 Er nok bare å smøre seg med tolmodighet å vente på montøren. Leverandører tillater heller ikke andre aktører enn de dem har avtale med til å arbeide i dems nett, og så lenge du har meldt feilen inn kan du ikke spørre en venn heller.. Endret 28. desember 2020 av Olstig Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2020 Da har jeg faktisk nettopp hatt besøk fra en reparatør som har fikset problemet. Han måtte sveise på en "pigtail" og festet kabelen skikkelig på utsiden. Han brukte vel ca. En time på jobben. Koster meg ingenting og jeg fikk i tillegg en måned gratis abonnement verdt 1.200 kroner. Jeg forventet at dette var en feil som ikke jeg skulle dekke fullt ut da problemet var koblingen inn til huset og før boksen, men at dem dukket opp i dag, dagen etter jeg meldte feilen midt i romjula var ikke ventet. Å vertfall ikke at jeg også fikk en måned gratis abonnement i tillegg. Så tommel opp til Telia for servisen 7 Lenke til kommentar
cacb Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Positiv historie, gitt at feil kan oppstå. Lykke til med fornyet nettforbindelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå