tj96 Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 hei, har en relativt ok data som skal kunne dra nyere spill, kanskje ikke maxet ut men problemet er at mange nyere titler så crasher spillene ved oppstart mistenker hdd da alle spill ligger på den. ssdn er helt ny for en mnd siden. 470 8GB Nitro+ GPU Intel® Core™ i5-3570K CPU MSI z77A - G41 HK 16GB DDR3 1600mhz RAM både assasins creed og modern warfare får en popup om at dem slutter å funke, har prøvd alle workarounds jeg finner på nettet ift spillene hva gjør jeg og hvordan går jeg frem? Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 har dog bare 520w strømforsyning, kan det være bottleneck ? Lenke til kommentar
RaveX Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 Den maskinen der er steingammel for dagens AAA titler. Hva slags disk bruker du? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 tj96 skrev (15 minutter siden): hei, har en relativt ok data som skal kunne dra nyere spill, kanskje ikke maxet ut men problemet er at mange nyere titler så crasher spillene ved oppstart mistenker hdd da alle spill ligger på den. ssdn er helt ny for en mnd siden. 470 8GB Nitro+ GPU Intel® Core™ i5-3570K CPU MSI z77A - G41 HK 16GB DDR3 1600mhz RAM både assasins creed og modern warfare får en popup om at dem slutter å funke, har prøvd alle workarounds jeg finner på nettet ift spillene hva gjør jeg og hvordan går jeg frem? Vil tro det er software feil. Ofte finner du løsningen om du søker opp feilmeldingene som kommer, du er neppe den første i verden med det problemet. Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 7 minutes ago, RaveX said: Den maskinen der er steingammel for dagens AAA titler. Hva slags disk bruker du? Kingston A400 240GB 2.5" SSD Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 2 minutes ago, Heiti said: Vil tro det er software feil. Ofte finner du løsningen om du søker opp feilmeldingene som kommer, du er neppe den første i verden med det problemet. ja jeg har prøvd , kommer desverre ingen feilmeldinger annet enn at spillet har sluttet å virke, har prøvd alle fixes som jeg finner på nett uten hell Lenke til kommentar
RaveX Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 https://www.komplett.no/product/895423# Er det ett slikt skjermkort du har ? Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 Just now, RaveX said: https://www.komplett.no/product/895423# Er det ett slikt skjermkort du har ? ja det stemmer Lenke til kommentar
RaveX Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 Har du sjekket hvilke temperaturer du har på maskinen mens dette skjer? Kan hende den går varm, og deretter henger spillet seg. Såkalt Thermal throttle. Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 10 minutes ago, RaveX said: Har du sjekket hvilke temperaturer du har på maskinen mens dette skjer? Kan hende den går varm, og deretter henger spillet seg. Såkalt Thermal throttle. både cpu og gpu ligger på rundt 50 og beveger seg ikke ved oppstart Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 58 minutes ago, tj96 said: Kingston A400 240GB 2.5" SSD Der har du problemet ditt. Disse diskene er kjent for å feile. Min tryna først spill, etterhvert også Windows. Det hjalp ikke å oppdatere firmware. Jeg fikk min refundert hos Komplett uten større problemer. Kjøpte meg da en M.2 fra Samsung. En måte å teste dette på er å se på diskbruk i "task manager" når du starter et spill. Du ser ofte at bruken er 100% mens hastigheten er ca. 0.1 MB/s Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 6 minutes ago, E.C. said: Der har du problemet ditt. Disse diskene er kjent for å feile. Min tryna først spill, etterhvert også Windows. Det hjalp ikke å oppdatere firmware. Jeg fikk min refundert hos Komplett uten større problemer. Kjøpte meg da en M.2 fra Samsung. En måte å teste dette på er å se på diskbruk i "task manager" når du starter et spill. Du ser ofte at bruken er 100% mens hastigheten er ca. 0.1 MB/s får max 3% usage når jeg prøver å starte spill(ene). disken er 1 mnd gammel Lenke til kommentar
tj96 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 7 minutes ago, E.C. said: Der har du problemet ditt. Disse diskene er kjent for å feile. Min tryna først spill, etterhvert også Windows. Det hjalp ikke å oppdatere firmware. Jeg fikk min refundert hos Komplett uten større problemer. Kjøpte meg da en M.2 fra Samsung. En måte å teste dette på er å se på diskbruk i "task manager" når du starter et spill. Du ser ofte at bruken er 100% mens hastigheten er ca. 0.1 MB/s derimot bruker hddn 100% nesten når den starter noe, og spillene ligger på den, men har prøvd å flytte dem til ssd uten noe hell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå