Gå til innhold

Subwoofer pulserer uten noe koblet til

Sjag

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig oppdaget et problem med min Klipsch R-112SW, etter et størm brudd har subwooferen begynnt å pulsere, som hjerteslag, den lager lyden selv om den ikke er koblet til forsterkeren, har prøvd det meste, sjekka ledningene og innstillingene men ingen ting hjelper. Når jeg kjører lyd test fra forsterkeren kan jeg høre at den lager lyd, men pulseringen fortsetter uansett. Håper det er noen som kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjag skrev (På 27.12.2020 den 16.47):

Hei, jeg har nylig oppdaget et problem med min Klipsch R-112SW, etter et størm brudd har subwooferen begynnt å pulsere, som hjerteslag, den lager lyden selv om den ikke er koblet til forsterkeren, har prøvd det meste, sjekka ledningene og innstillingene men ingen ting hjelper. Når jeg kjører lyd test fra forsterkeren kan jeg høre at den lager lyd, men pulseringen fortsetter uansett. Håper det er noen som kan hjelpe meg

Bare for å ha det prøvd, la den være uten strøm i ett døgn... Dra ut strøm og slå den på og av med bryter et par ganger (uten strøm). La det stå i 24 timer uten strøm, med strømbryter i posisjon på.

Det har funket på visse subber før i tiden, at all elektronikk får bli "utladet". Aner ikke om det virker på subber etter år 2000. Men i mangel på andre innspill her så langt.....

Mest trolig er det noe annet. En kan jo ha flaks. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hvis den er gammel kan det rett og slett være kondensatorer som har tørket ut og som gjør forsterkeren eller strømforsyninga ustabil.

Edit: Å fikse dette krever litt loddeutstyr og noe grunnleggende elektronikkunnskap.

Edit2: Jeg sier ikke at det er det som er feil, men hvis det er det så kreves det som står over. 😛

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...