Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøp av narkotikatest og andre tester tollfritt?

Gjest 2a574...812

Anbefalte innlegg

Gjest 2a574...812

Hei.

Jeg bruker morfin forskrevet av legen. Det hadde hvert ønskelig å sett om det slo ut på tester for opiater som i dette tilfellet. Er medisinske tester fritatt for toll og/eller moms? Blir moms lagt på bestillingen fra det landet jeg bestiller fra som totalsum? Hvordan fungerer egentlig dette? Jeg har jo resept fra legen så jeg er på lovens rette side.

Anonymous poster hash: 2a574...812

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (8 timer siden):

Vi har ingen mva. grense lengre

Du har helt rett. Gammel vane er vond å vende..... 

Nå blir momsen kalkulert direkte inn ved bestilling, selv fra utenlandske nettbutikker (i de fleste tilfeller, dersom nettbutikken er registert i et-eller-annet register, som de fleste aktører nå er).

Lenke til kommentar

Det kan nok legen din svare på. Det du også bør være klar over er at en test du har kjøpt på nett og brukt på egenhånd ikke vil renvaske deg hvis du f.eks. Kjørte bil fordi du selv fikk negativ resultat. Med andre ord: Det er testen som politiet tar av deg som er gjeldende i en eventuell straffesak. Det kan også være helt forskjellig sensitivitet på testkittene.

Du må også betale mva. Ved innførsel av en slik test. Dog har du ofte rett til å slippe å betale mva. Til landet du kjøper fra (i alle fall innen EU). 

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...