Gå til innhold

Hevet/Senket i Word

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i Word kan du jo trykke på den pila til høyre for fargevalg på bokstavene, velge "add/remove buttons" -> formatting og velge subscript og superscript, så har du ikonene.

Sjekka i Word her nå, på Word 2003, og der står det shortcut'en: ctrl++, dvs. ctrl også + for superscript, og ctrl+= for subscript. Fikk ikke subscript til å funke jeg men...

bertie

Lenke til kommentar

hevet tekst = superscript

senket tekst = subscript

i Word har du en slags pil helt til høyre på menylinjene der du kan velge fargevalg på bokstaver, størrelse, høyrestilt/venstrestilt marg og slikt. Der trykker du helt til høyre på den linjen. Så står det i engelsk versjon av Word "add/remove buttons" eller legg til/fjern knapper i norsk versjon. Der kan du legge til "hevet" eller "senket", slik at du nå kan bare klikke med musa på hevet eller senket når du har behov for det. Som sagt, så i Word 2003, var det bare å trykke Ctrl(altså knappen "Ctrl" på tastaturet), i tillegg til + tegn. Da fikke jeg "hevet" skrift, f.eks. kvadratmeter m2.

i Excel er jeg ikke sikker på hvordan det fungerer.

bertie

Lenke til kommentar

I Word 2000 nyere kan du legge til verktøyknapper. Gjøres ved å trykk på enden av den verktøylinjen som kanppen hører til. Se eksempelet under.

word.gif

Hurtigtaster er:

Hev Ctrl + ?

Senk Ctrl + +

Hev er kontroll pluss ?

Senke er kontroll pluss +

Håper du forsto noe av det...!

Endret av chrisege
Lenke til kommentar

Har du sjekket med Office Update om formelredigering ligger inne som tillegg til Office 2000? Forskjellen 2000/XP burde ikke være større enn at det var mulig.

Lærerik tråd dette, for meg som bruker Office daglig i jobben men som aldri har klart å finne ut av (tatt meg tid til...) hvordan få frem hevet og senket skrift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...