NoTrace Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 49 minutes ago, bshagen said: Leder? Nope. Men ansatt i et amerikansk selskap med få ansatte i Norge. Vi er 5 stk her nå i min stilling, og jeg var nr 2. Dras opp av heftige lønninger i San Fransisco, Seattle osv. så er godt under snittet til karene der borte. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 (endret) NoTrace skrev (1 minutt siden): Nope. Men ansatt i et amerikansk selskap med få ansatte i Norge. Vi er 5 stk her nå i min stilling, og jeg var nr 2. Dras opp av heftige lønninger i San Fransisco, Seattle osv. så er godt under snittet til karene der borte. Hmmm... Seattle - Amazon? EDIT: Du må ikke svare altså, bare nysgjerrig Endret 4. januar 2021 av bshagen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 USA er jo helt på trynet når det kommer til bonuser Ledere får opptil flere millioner dollar i bonus og ansatte får minst mulig lønn og ingen bonus Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) Det er ikke tilfellet for meg i alle fall, så jeg sitter ikke nødvendigvis med det inntrykket. Det er gjerne slike tilstander man hører om i aviser o.l. da det ikke er så spennende (ei heller nødvendig) å avdekke firma som betaler selv de "på gulvet" godt. Helt klart at det er lett å utnytte ansatte i USA, men IT-bransjen generelt har det ganske så behagelig der borte. Endret 5. januar 2021 av NoTrace Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) NoTrace skrev (18 minutter siden): Det er ikke tilfellet for meg i alle fall, så jeg sitter ikke nødvendigvis med det inntrykket. Det er gjerne slike tilstander man hører om i aviser o.l. da det ikke er så spennende (ei heller nødvendig) å avdekke firma som betaler selv de "på gulvet" godt. Helt klart at det er lett å utnytte ansatte i USA, men IT-bransjen generelt har det ganske så behagelig der borte. Absolutt, i USA har de med "utdanning" les ingeniører/teknologer veldig god lønn og ordninger. Til gjengjeld har de store utgifter til forsikring og annet en må "ha". Men det som blir nevnt over er absolutt rett for de som ikke har utdanning eller spesial kompetanse, det er ikke mye greit i de bransjene der. Jobber innenfor "begge" i og med at jeg driver med automasjon innenfor logistikk bransjen. Edit: gratulerer med solid år! Virker som en spennende "reise". Skulle ønske Norske selskap var litt mer Amerikanske i denne tankegangen. Da tenker jeg på resultat bonuser i form av aksjer/andeler. Opplever at dette kun skjer helt på toppen her hjemme... Endret 5. januar 2021 av Salvesen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Ein kjem veldig godt ut med høgare utdanning frå Norge som har vært bortimot gratis når ein får amerikansk lønnsnivå ettersom det lønnsnivået er tilpassa amerikanske arbeidstakarar som har høge studielån. Motsatt vil det være bortimot håplaust for ein amerikansk ingeniør med høg studiegjeld å flytte til Norge og her få betalt omtrent det samme som ein ufaglært. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 The Avatar skrev (6 minutter siden): Ein kjem veldig godt ut med høgare utdanning frå Norge som har vært bortimot gratis når ein får amerikansk lønnsnivå ettersom det lønnsnivået er tilpassa amerikanske arbeidstakarar som har høge studielån. Motsatt vil det være bortimot håplaust for ein amerikansk ingeniør med høg studiegjeld å flytte til Norge og her få betalt omtrent det samme som ein ufaglært. Ja det er ett viktig poeng, i tillegg til forsikringer. Dette koster mye penger. Vi har en i firma som har flyttet til Norge, han var skeptisk til lønnen. Men etter litt søking på utgiftene tok han lett valget og økte levestandard. Dog er jeg usikker på mye han har betalt for utdanningen (han er ingeniør). Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) Fikk munnbind i posten og email med " digital klem " for innsatsen vår iløpet av 2020 , jobber i kundeservice for telekom. Jepp Edit:2000 inlegg og jeg waster det på dette her. Endret 5. januar 2021 av Mr Pepe 3 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 1 hour ago, Salvesen. said: Ja det er ett viktig poeng, i tillegg til forsikringer. Dette koster mye penger. Vi har en i firma som har flyttet til Norge, han var skeptisk til lønnen. Men etter litt søking på utgiftene tok han lett valget og økte levestandard. Dog er jeg usikker på mye han har betalt for utdanningen (han er ingeniør). Viktige poeng mtp. det amerikanske systemet, ja. De har solide lønninger, men må lage sitt eget sikkerhetsnett mtp. helseforsikringer, pensjon, har ikke støtteordninger mtp. uførhet osv. Jeg nyter godt av den norske velferden, da jeg er med i alle de norske ordningene, men har tilnærmet amerikansk totalkompensasjon i tillegg. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 NoTrace skrev (2 minutter siden): Viktige poeng mtp. det amerikanske systemet, ja. De har solide lønninger, men må lage sitt eget sikkerhetsnett mtp. helseforsikringer, pensjon, har ikke støtteordninger mtp. uførhet osv. Jeg nyter godt av den norske velferden, da jeg er med i alle de norske ordningene, men har tilnærmet amerikansk totalkompensasjon i tillegg. Høres ut som en gull ordning, gratulerer!:) Lenke til kommentar
Gjest 3325c...0a9 Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 130 000 NOK. Prestasjonsbonus med tak på 150k NOK. Anonymous poster hash: 3325c...0a9 Lenke til kommentar
Gjest b9313...eab Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Stående applaus og skryt i VG. jobber innenfor helse 😂 Anonymous poster hash: b9313...eab Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 (endret) Fikk en julekule, en nissefigur, samt beskjed om oppsigelser i løpet av året der ingen er trygg (ikke noe relatert Koronsituasjon). Jobber innen helse/omsorg. Endret 30. januar 2021 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå