Gjest b4d3c...8b7 Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Hei Den 25. Oktober bestemte jeg meg for å stoppe helt med å drikke alkohol for en lang periode. Dette er noe jeg har bestemt meg for helt frivillig fordi det er flere ting i livet som kan ordnes hvis jeg beviser totalavhold i en periode på minst 6 måneder. Har lest at PETH kan vise at man har drukket alkohol så langt tilbake som 6 uker. Derfor ventet jeg 6 uker og noen dager før jeg tok første prøve så jeg var helt sikker på at den skulle bli negativ. Det var den ikke. En ubetydelig verdi på 0,09 ble målt. Kommentaren fra Furst var at det hadde blitt inntatt alkohol de siste 6 ukene. Sa til legen at det måtte ha skjedd en feil så jeg fikk ta en ny prøve litt over en uke senere. Altså nå på mandag den 21.12. Da var det over 8 uker siden jeg drakk men svaret var fortsatt at jeg hadde drukket alkohol de siste 6 ukene. Svaret var 0,03. Disse verdiene er veldig lave så skadelig forbruk kan ikke mistenkes. Men bekymrer meg at svarene ikke er pålitelige. Vil legen bare tro at jeg lyver når jeg står for det at siste dagen jeg drakk var 25. Oktober? For det er virkelig sant. Kan jeg forvente falske prøvesvar fremover? Noen andre som opplever dette? Anonymous poster hash: b4d3c...8b7 Lenke til kommentar
Gjest b4d3c...8b7 Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Verdien på CDT som er en annen markør for alkoholinntak var normal, men PETH skal visstnok være mer pålitelig. Anonymous poster hash: b4d3c...8b7 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Svar med >= 0.03 er å betrakte som negative. Man vil også kunne få feilverdi dersom noen vasker huden med alkohol før prøvetaking. 1 Lenke til kommentar
Gjest b4d3c...8b7 Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Skandinav skrev (13 minutter siden): Svar med >= 0.03 er å betrakte som negative. Man vil også kunne få feilverdi dersom noen vasker huden med alkohol før prøvetaking. Ja, hadde verdien vært under 0,03 så ville det stått "neg" istedenfor 0,03. Nå stod det i kommentaren at verdien hadde sunket siden uken før. Men den var merket rødt. Vet ikke hva det blir desinfisert med men de burde vite at det ikke skal være med alkohol. Anonymous poster hash: b4d3c...8b7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå