Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Faktura for infrastruktur el-bil

ITtraktor

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en parkeringsplass våren 2020 hvor det hadde blitt installert infrastruktur for EL-billading sommeren 2019. Jeg har nå fått en faktura for anleggsbidrag på 5000 kr. Er det riktig at jeg skal betale dette og ikke vedkommende som eide plassen når dette ble installert? Jeg fikk forøvrig ikke noe informasjon om dette når jeg kjøpte garasjeplassen. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det kan være flere grunner til at selger ikke har informert om dette, feks. manglende informasjon. Utover dette kan det muligens sees på som en heftelse som ikke har blitt betalt av forrige eier.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (3 timer siden):

Kva er grunnen til at fakturaen blir sendt ut fyrst 1,5 år etter at arbeidet har blitt urført. Kan det være at du blir fakturert på nytt for noko som forrige eigar alt har betalt?

Her må du sjekke opp kva som er avtalt og kva informasjon du har fått.

Jeg tror de avventet for å se hvor mye støtte de fikk av kommunen først. 

Lenke til kommentar

Om dette er et krav du er bundet av eller ikke kommer an på flere omstendigheter enn de som er nevnt - herunder hvem som krever deg for bidraget (borettslaget/sameiet vs andre; borettslag/sameie har som utgangspunkt rett til å forholde seg til den som til enhver tid er eier), hvilke omstendigheter som forelå mellom deg og selger (utgangspunktet er at en kjøper ikke overtar andre forpliktelser enn de som er nevnt i kontrakten), etc. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Var det installert lader på din plass, eller var kun infrastrukturen lagt til rette? Det er ikke uvanlig at et boligselskap forskutterer kostnaden til infrastrukturen, og at eiers andel av infrastrukturkostnadene belastes eier først når infrastrukturen tas i bruk (dvs når lader blir installert). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...