ITtraktor Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 (endret) Jeg kjøpte en parkeringsplass våren 2020 hvor det hadde blitt installert infrastruktur for EL-billading sommeren 2019. Jeg har nå fått en faktura for anleggsbidrag på 5000 kr. Er det riktig at jeg skal betale dette og ikke vedkommende som eide plassen når dette ble installert? Jeg fikk forøvrig ikke noe informasjon om dette når jeg kjøpte garasjeplassen. Endret 24. desember 2020 av ITtraktor Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 Har du skrevet kontrakt da? Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 24. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2020 hekomo skrev (10 minutter siden): Har du skrevet kontrakt da? Garasjeplassen fulgte med leilighet. Alt ble gjort via megler og selvfølgelig med kontrakt. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. desember 2020 Del Skrevet 24. desember 2020 Er det en engangssum? Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 24. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2020 hekomo skrev (2 minutter siden): Er det en engangssum? Ja. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Hva står det i kontrakten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Det kan være flere grunner til at selger ikke har informert om dette, feks. manglende informasjon. Utover dette kan det muligens sees på som en heftelse som ikke har blitt betalt av forrige eier. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Kva er grunnen til at fakturaen blir sendt ut fyrst 1,5 år etter at arbeidet har blitt urført. Kan det være at du blir fakturert på nytt for noko som forrige eigar alt har betalt? Her må du sjekke opp kva som er avtalt og kva informasjon du har fått. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 25. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2020 (endret) Jeg tenkte bare å bestride fakturaen og be de sende den til forrige eier hvor den skulle vært sendt ut utgangspunktet. Å selv skulle krangle med forrige eier gidder jeg ikke. Det har jeg allerede brukt mer enn nok tid på. Endret 25. desember 2020 av ITtraktor 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 25. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2020 The Avatar skrev (3 timer siden): Kva er grunnen til at fakturaen blir sendt ut fyrst 1,5 år etter at arbeidet har blitt urført. Kan det være at du blir fakturert på nytt for noko som forrige eigar alt har betalt? Her må du sjekke opp kva som er avtalt og kva informasjon du har fått. Jeg tror de avventet for å se hvor mye støtte de fikk av kommunen først. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Om dette er et krav du er bundet av eller ikke kommer an på flere omstendigheter enn de som er nevnt - herunder hvem som krever deg for bidraget (borettslaget/sameiet vs andre; borettslag/sameie har som utgangspunkt rett til å forholde seg til den som til enhver tid er eier), hvilke omstendigheter som forelå mellom deg og selger (utgangspunktet er at en kjøper ikke overtar andre forpliktelser enn de som er nevnt i kontrakten), etc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 Var det installert lader på din plass, eller var kun infrastrukturen lagt til rette? Det er ikke uvanlig at et boligselskap forskutterer kostnaden til infrastrukturen, og at eiers andel av infrastrukturkostnadene belastes eier først når infrastrukturen tas i bruk (dvs når lader blir installert). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå