Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er bilen min verdt?

Labelle

Anbefalte innlegg

Hei, 

Gjelder caddy 09 modell 159 000 km

1.9l 105 hester manuell

Har tenkt å selge varebilen min. Vil såklart prøve å få mest ut av den. Den er svært godt behandlet og såvidt brukt i næringsvirksomhet. Kun 2 år i et malerfirma, så varerommet er nesten helt strøkent. Bilen har byttet det meste av deler i understellet av meg selv. Har dette dokumentert med kvitteringer. Alt av bremser og deler i forstillingen og bak. 

Nylig byttet clutch/svinghjul samt registerreim gjort av verksted. Meget kraftig ledbar som koster 9 000 ny idag. Bilen har også defa motor og kupeevarmer. Har som sagt behandlet bilen bra med oljeskift hver vår/høst sant polering og voksing. 

Finner ikke så mange tilsvarende på finn. Mest fra forhandler som ofte opererer med annen pris selv om kvaliteten ofte ikke er forskjell fra privatsalg. Eneste jeg vet som må gjøres er å bytte til nye vinterdekk.

Hva tenker dere jeg kan få? 

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig håpet på 59 000 eks omreg på 1 100, - 

Dette vet forsåvidt den som ga bud. Og jeg beregnet såklart at potensiell kjøper alltid vil prute, uansett hvor lite/mye en bil prises for. Men hvis jeg trekker fra 4 500,- (pris for 4 nye hakka på bil) samt møter han halveis. Altså 52 500,- er vel det akseptabelt? Bare så kjedelig. Clutch/svinghul kostet 23k bare nå i sommer. Men sånn er det vel med bil. Får aldri tillbake det man legger i motsetning til hus. 

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Labelle skrev (5 minutter siden):

Hadde egentlig håpet på 59 000 eks omreg på 1 100, - 

Dette vet forsåvidt den som ga bud. Og jeg beregnet såklart at potensiell kjøper alltid vil prute, uansett hvor lite/mye en bil prises for. Men hvis jeg trekker fra 4 500,- (pris for 4 nye hakka på bil) samt møter han halveis. Altså 52 500,- er vel det akseptabelt? Bare så kjedelig. Clutch/svinghul kostet 23k bare nå i sommer. Men sånn er det vel med bil. Får aldri tillbake det man legger i motsetning til hus. 

Neste bil så får du velge noe japansk, ikke billig skrotjern fra tyskland. (håper ikke folk tar seg for nær av det at jeg snakker nedsettende om et bilmerke)

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (1 minutt siden):

Neste bil så får du velge noe japansk, ikke billig skrotjern fra tyskland. (håper ikke folk tar seg for nær av det at jeg snakker nedsettende om et bilmerke)

Skrotjern fra Tyskland er jo ikke billig. Bedre komfort i varebiler finner man ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Labelle skrev (8 minutter siden):

Skrotjern fra Tyskland er jo ikke billig. Bedre komfort i varebiler finner man ikke. 

Ja jeg mener at de bygget opp av billige deler av dårlig kvalitet, det er min personlige mening som sikker ikke alle deler.

Du får legge den ut på finn, er jo ledbar og nye dekk. Svinghjulet osv er jo noe som må byttes på alle disse så det er sikkert positivt for kjøper at det er gjort.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
7 hours ago, freddy85 said:

1,6 er en erstatning for 1,9, så ganske lik ytelse egentlig bare mer moderne.

1.6 er dårligere på de fleste områder, hvertfall slitestyrke. Den er av dieselgate motorene som har blitt oppdatert og har mye trøbbel med egr, injektorer og dpf, + clutch/svinghjul som flere har. Den går stillere enn 1.9 men er mye slappere. 1.9 er mer som et treskeverk, bråker og rister, men ganske holdbar, enkel å skru på, samt godt drag i den. På 1.6 skjer det nesten ingenting under 2 tusen rpm.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...