Gjest 86d8c...9ea Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 https://www.ucsf.edu/news/2007/03/97970/hot-tubs-hurt-fertility-ucsf-study-shows Dette er ganske alvorlig mtp hvor mange som har badekar i sine hjem og at det å bade i varmt vann er så vanlig som det er. Jeg tror dette kan forklare hvorfor sædkvaliteten til vestlige menn har stupt de siste tiårene uten at forskere har hatt et klart svar på det. Når vi nå kan lese at noe så enkelt som varme bad kan ødelegge en manns fertilitet bør jo dette være et svar på spørsmålet. Så har man badestamp, boblebad, sauna, osv. Vi har nok svaret, folkens. Anonymous poster hash: 86d8c...9ea Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 LOL... hot tub og trange truser som årsak har vært nevnt så lenge jeg har levd. 40++ år Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Tja. Det har kanskje en effekt. Personlig tror jeg dette med syntetiske og kjemiske mat- og drikkevarer har aller mest å si. Inaktivitet og mye skjermtid har nok også mye å si, enten vi liker det eller ikke. Har aldri testa den delen av meg selv i et laboratorium ^^ Men hvis det skulle vært sånn, så må jeg har alle farefaktorene krysset av ^^ Jeg elsker å være i badeland, i varmt vann, badstue, og varme dusjer. Er lettere overvektig og drikker sikkert 10 liter pepsi max i uka (etter å ha slutta med alkohol for 3 måneder siden). Sitter kanskje 6-7 timer foran skjermen hver dag. Jaja, den tid, den sorg! Jeg tenker at det spiller ingen rolle. Sædkvalitet .. da får man bare ha mer sex da og la det bli som det blir, hvis målet er å få barn. Genuinitet, ærlighet, godhet og åpenhet vil alltid være de ekte verdiene uansett. Folk som velger partnere basert på kun overfladiske verdier vil tape i det lange løp uansett, for de legger sjelen bak seg. Da blir det et autonomisk samfunn hvor det ikke er noen flyt. Man kan rett og slett ikke velge bort dét vi har oppstått fra. Da utsletter vi oss selv sakte og sikkert. Det kommer ikke til å bli noe bedre før verdens stater og makter slutter å produsere mat- og drikkevarer fulle av gift- og antibiotikastoffer. Men de bryr seg ikke .. for de må ha biomassen sin som skal jobbe og holde dem i live. Hvem vet hvor det ender opp. Det er vanskelig å si. Grønt skifte er jo i fokus. Det vil jo bringe oss nærmere naturen, og gjøre oss friskere. Vi lever jo i Vannmannens tidsalder .. det betyr nyutvikling, innovasjon, teknologisk fremskritt, humanitarisme, men også ekstreme radikale hendelser, emosjonell manipulasjon og rigiditet, og naivitet. Når ting blir veldig teknologisk, kan det lett utnyttes og misbruke veldig mange mennesker. Vi kan bruke teknologien til å gjøre jobben lettere for oss, men det behøver ikke bety at vi skal slutte å utvikle oss. Vi vil bare komme til å utvikle oss i mer filosofiske retninger, og jobber blir mer for å beholde teknikker og håndverk så det ikke går i glemmeboka. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå