Urealistisk Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Jeg har ikke vært slik hele livet. Men jeg er slik at jeg er livredd for avgjørelser. Jeg spør andre hva de ville gjort osv, men det er ikke slik at jeg gjør som de sier de ville gjort. Jeg veier opp og ned negativt og positivt og så er jeg livredd for om jeg skal angre på valget. Men så er jeg også redd jeg skal angre på at jeg ikke valgte det.. Hvordan bli kvitt dette? Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) Nyansering er en litt sjelden vare idag ser det ut for. Så ta den med deg du! At du evner å se ting fra flere sider og ta en velinformert avgjørelse. Du kommer aldri til å gjøre alle til lags. Noen vil alltid være uenig samme hvor du lander, men ikke bry deg om det. Lytt gjerne, for det kan du lære noe av. Ikke vær redd for å endre mening, men heller ikke å stå for det du mener. Noen ganger gjør vi feil, det er menneskelig. Det beste er da å innrømme det og si unnskyld om nødvendig, men aldri si unnskyld hvis du ikke har noe å unnskylde. Behandle dine meningsmotstandere med respekt (så langt de fortjener respekt). De har kanskje ikke lært alt de heller selv om de kan fremstå som bedrevitere. Da kan kanskje du hjelpe dem og lære dem noe. Endret 23. desember 2020 av Fustasjeopphengsforkobling Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Beslutningsvegring er noe vi alle kommer utfor fra tid til annen, men hvis det er så ille at du sliter med å fungere i hverdagen slik det høres ut som om du gir uttrykk for så må det jo tas tak i. Snakk med fastlegen din og hør om du kan få en henvisning til psykolog som kan hjelpe deg med å få verktøy til å håndtere usikkerheten du kjenner på når du skal velge noe sånn at du faktisk kan ta valg og fungere skikkelig. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Ett enkelt tips på avgjørelser som ikke er livsviktig er å slå kron eller mynt. Søk på coin flip app på mobilen. Det er enkel måte å ta avgjørelser på. Vi mennesker er ikke spesielt gode på å ta valg uansett så til alt det dagligdagse kan du bruke appen. https://hackernoon.com/its-completely-irrational-to-think-decision-making-is-rational-2fabe48dfb4c Alle vanlige folk tar "feil" avgjørelser hele tiden, det er menneskelig og helt normalt. Du kan sikker få god hjelp hos psykolog. Den avgjørelsen tar jeg for deg, du skal snakke med psykolog. Det vil hjelpe deg 😀 Lenke til kommentar
Urealistisk Skrevet 23. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2020 Kryptodebunker skrev (2 minutter siden): Ett enkelt tips på avgjørelser som ikke er livsviktig er å slå kron eller mynt. Søk på coin flip app på mobilen. Det er enkel måte å ta avgjørelser på. Vi mennesker er ikke spesielt gode på å ta valg uansett så til alt det dagligdagse kan du bruke appen. https://hackernoon.com/its-completely-irrational-to-think-decision-making-is-rational-2fabe48dfb4c Alle vanlige folk tar "feil" avgjørelser hele tiden, det er menneskelig og helt normalt. Du kan sikker få god hjelp hos psykolog. Den avgjørelsen tar jeg for deg, du skal snakke med psykolog. Det vil hjelpe deg 😀 Jeg er allerede til oppfølging. Jeg står overfor noe nå. Jeg står overfor to avgjørelser. Det ene er å sende melding til en sjef og høre om jeg får jobben. Jeg vet denne sjefen gjerne gir tilbakemelding senere enn hn sier. Det andre er en leilighet jeg likte veldig godt. Jeg er så dritt lei av å bo her jeg bor. Jeg har angst pga jeg bor her. Ingen jobbmuligheter, og jeg dritt lei av foreldre. Jeg trenger nye mennesker i livet. Men jeg har jo ikke jobb men nav støtte så jeg ville bare holde tilbake så lenge jeg kunne, og hva er vits å flytte om man ikke skal jobbe? Psykologen har sagt at det er best å flytte likevel, for jeg har det ikke bra der jeg går tett på foreldre og ikke har noen utfordringer. men jeg er LIVREDD for at sjefen svarer at jeg ikke fikk jobb og at leiligheten er leid ut.... men så er jeg redd for å ta et dumt valg også. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) Hva tenner deg nok til å ta handling? Tenker du på jobb nå eller bare livet generelt? Kanskje penger er det som trengs for å motivere? Hvis du fikk 100 millioner for å spa en sandhaug 10 meter bort og så tilbake, ville du sikkert gjort det. Kanskje prøve å leite opp jobber som gir god lønn. Det kan bety noe for noen. Endret 23. desember 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Urealistisk skrev (48 minutter siden): Jeg er allerede til oppfølging. Jeg står overfor noe nå. Jeg står overfor to avgjørelser. Det ene er å sende melding til en sjef og høre om jeg får jobben. Jeg vet denne sjefen gjerne gir tilbakemelding senere enn hn sier. Det andre er en leilighet jeg likte veldig godt. Jeg er så dritt lei av å bo her jeg bor. Jeg har angst pga jeg bor her. Ingen jobbmuligheter, og jeg dritt lei av foreldre. Jeg trenger nye mennesker i livet. Men jeg har jo ikke jobb men nav støtte så jeg ville bare holde tilbake så lenge jeg kunne, og hva er vits å flytte om man ikke skal jobbe? Psykologen har sagt at det er best å flytte likevel, for jeg har det ikke bra der jeg går tett på foreldre og ikke har noen utfordringer. men jeg er LIVREDD for at sjefen svarer at jeg ikke fikk jobb og at leiligheten er leid ut.... men så er jeg redd for å ta et dumt valg også. Hør på psykologen. Ring meld sjefen og ta kontakt med utleier. Lenke til kommentar
Urealistisk Skrevet 23. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2020 Taurean skrev (26 minutter siden): Hva tenner deg nok til å ta handling? Tenker du på jobb nå eller bare livet generelt? Kanskje penger er det som trengs for å motivere? Hvis du fikk 100 millioner for å spa en sandhaug 10 meter bort og så tilbake, ville du sikkert gjort det. Kanskje prøve å leite opp jobber som gir god lønn. Det kan bety noe for noen. Faktisk er ikke penger motivasjonen lenger. Penger gir ingen lykke når du er død innvendig. Hva skal du bruke penger til da? Mat vil alltid trenge, et sted å bo. Men ellers? Så er det ikke vits i bruke store sumer på dyre og lange reiser. Depresjonen blir med på lasset og jeg blir kanskje bare enda mer ensom når jeg ser alle folka og jeg selv går alene. Shopping er kortvarig lykke. Du ender med fullere skap. Når skulle du bruke det? Så nei... penger er egentlig ikke hovedmotivasjonen. Og jeg har penger nok til å få mer enn det jeg trenger. Vet du hva som tenner meg til handling? Det er 2 ting. 1. Konsekvensen er stor om jeg ikke handler. Dette er feks å møte på jobb, til avtaler. Gjør man ikke det mister man jobb og respekt hos folk. 2. Stadig forandring. Jeg driver av forflyttelse, bekreftelse og nye impulser. Jeg er ikke skapt for å være ett sted over lenger tid. Jeg har likevel lyst på jobben. Den er det mest realistiske nå, og jeg har erfaring. Og såklart er inntekt en motivasjon. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 Vi har jo diskutert stjernekartet ditt litt ... og du har en evne til å være veldig direkte og ærlig, og har problemer med folk som har baktanker og som ikke er ærlige hele tiden. Du bør fokusere på å ikke holde andre til den samme standarden som du selv har hele tiden. Da blir det lettere for deg å omgås andre. Vet det er slitsomt å kue dette hele tiden. Men da er det fint å ha noen venner som tåler å høre på deg når du trenger å snakke direkte og ærlig. Vi har alle evner vi må få brukt. Å lære deg til å bruke de evnene til å være konstruktiv, er også noe å fokusere på. Å misforstå sine egne energier og egenskaper er noe jeg tror skaper mye problemer for mange. Når man ikke forstår seg selv fullt ut. Lenke til kommentar
Urealistisk Skrevet 23. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2020 Taurean skrev (1 time siden): Vi har jo diskutert stjernekartet ditt litt ... og du har en evne til å være veldig direkte og ærlig, og har problemer med folk som har baktanker og som ikke er ærlige hele tiden. Du bør fokusere på å ikke holde andre til den samme standarden som du selv har hele tiden. Da blir det lettere for deg å omgås andre. Vet det er slitsomt å kue dette hele tiden. Men da er det fint å ha noen venner som tåler å høre på deg når du trenger å snakke direkte og ærlig. Vi har alle evner vi må få brukt. Å lære deg til å bruke de evnene til å være konstruktiv, er også noe å fokusere på. Å misforstå sine egne energier og egenskaper er noe jeg tror skaper mye problemer for mange. Når man ikke forstår seg selv fullt ut. Jeg fortod ikke dette med standard. Holde andre til den standarden jeg har??? Konstruktivt? Folk tåler ingenting lenger. Jeg elsker forresten å få frem reaksjoner. Men er lært opp til å være forsiktig. Æsj!! Forsiktig meg midt i rævva sier jeg bare! Forsiktig er kjedelig, undermennsker. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. desember 2020 Del Skrevet 23. desember 2020 (endret) Urealistisk skrev (7 minutter siden): Jeg fortod ikke dette med standard. Holde andre til den standarden jeg har??? Konstruktivt? Folk tåler ingenting lenger. Jeg elsker forresten å få frem reaksjoner. Men er lært opp til å være forsiktig. Æsj!! Forsiktig meg midt i rævva sier jeg bare! Forsiktig er kjedelig, undermennsker. Med standard, mener jeg ditt nivå av krav til åpenhet. Du er åpen hele tiden, og du er heller ikke redd for å prate åpent. Dette kan bli litt vanskelig for andre å forholde seg til. Hehe, jeg forstår deg godt ^^ Har et nært familiemedlem som er akkurat på samme måten ^^ Vi har alle vårt. Mitt problem er at jeg er for treg. Men vi balanserer alle rundt en akse. Vår alles oppgave her i verden er å finne ut av våre styrker og svakheter og jobbe med dem. Men også godta dem. Hvis man lever i fornektelse eller misforståelse, så vil det bli destruktivt. Bruk de gode egenskapene dine, og la de negative være veivisere til noe positivt. Ikke la de styre deg, du skal styre dem. Da blir det selvledelse. Du bestemmer over ditt liv .. ingen andre. Hvis du har kreativitet du må få ut - meld deg på teater og lignende aktiviteter. Endret 23. desember 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg