Eftang Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 På barbara sine testsider er det skrevet følgende: Markedet er i ferd med å bli dominert av bærbare med bredformatskjermer, det er svært på applikasjoner som har støtte for bredformatskjermer skrives det i samme momanget.Er det noen som vet noe mere angående dette, eller er det slik at produsentene lager dette fordi de ikke har råd til å la vær ?Jeg har sett på en TOSHIBA SATP20S103 som de har på elkjøp sine sider prisen på denne er 17995,- kan noen fortelle meg om jeg da betaler urimelig mye penger for denne maskinen kun fordi dette er en maskin som har bredformatskjerm? Litt info ang denne maskinen: Bærbar PC med Intel Pentium 4 prosessor på 2,8GHz og 512Mb DDR minne. God lagringskapasitet på 60GB. Med 17" Wide View 16:10 TFT skjerm er den utmerket til å se DVD-filmer på! DVD-spiller og DVD-brenner så du enkelt kan ta backup av dine personlige data. FireWire for tilkobling av for eksempel digitalt videokamera. Den har 4 USB 2.0. Håper jeg kan få noen gode tilbakemeldinger på dette. Takk !! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) På barbara sine testsider er det skrevet følgende: Markedet er i ferd med å bli dominert av bærbare med bredformatskjermer, det er svært på applikasjoner som har støtte for bredformatskjermer skrives det i samme momanget.Er det noen som vet noe mere angående dette, eller er det slik at produsentene lager dette fordi de ikke har råd til å la vær ?Jeg har sett på en TOSHIBA SATP20S103 som de har på elkjøp sine sider prisen på denne er 17995,- kan noen fortelle meg om jeg da betaler urimelig mye penger for denne maskinen kun fordi dette er en maskin som har bredformatskjerm? Litt info ang denne maskinen: Bærbar PC med Intel Pentium 4 prosessor på 2,8GHz og 512Mb DDR minne. God lagringskapasitet på 60GB. Med 17" Wide View 16:10 TFT skjerm er den utmerket til å se DVD-filmer på! DVD-spiller og DVD-brenner så du enkelt kan ta backup av dine personlige data. FireWire for tilkobling av for eksempel digitalt videokamera. Den har 4 USB 2.0. Håper jeg kan få noen gode tilbakemeldinger på dette. Takk !! Vel, jeg synes du får bedre maskin for 18k enn den der. For det første, den maskinen du nevner har ikke en prosessor laget FOR bærbare maskiner = støy og varme! Dårlig batteritid (litt over 2 timer) Er TUNG -> 4,5Kg sier de på Elkjop.no Har dårlig skjermkort... GF FX Go5200 Verken trådløst nettverkskort eller blåtann integrert...! Ganske treg harddisk... 4200rpm, men den er ganske stor... Brenner i bare 1x på DVD og bare 10x på CD-R Så nei, jeg synes ikke at denne maskinen er verdt pengene og at prisen er, vel, la oss si oppjustert noe pga bredskjermen... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 4. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Noen foretrekker widescreen, andre ikke. Widescreen foretrekkes vel mest av folk som i bunn og grunn skal bruge maskinen til programmer som bilde-, film- og lydredigering. Widescreen er også, som nevnt, bra til filmer. Folk som skal bruke maskinen hovedsaklig til spilling foretrekker vanlig 4:3 skjerm, det er i alle fall min erfaring. Selv har jeg en 4:3 skjerm og er fornøyd med det. En ting som er vesentlig ved kjøp av bærbare maskiner er skjermkort, noe du unnlot å nevne i beskrivelsen av maskinen du hadde sett på. Hastigheten på harddisken er også verdt å vite. Det kommer egentlig an på skjermkortet om maskinen er et godt eller dårlig kjøp (nå snakker jeg om den du nevnte). Koster den 18k og har en integrert grafikkløsning er det et dårlig kjøp og den er nok litt overpriset grunnet 16:10 formatet. Men, widescreen er visstnok fremtiden, selv om jeg selv er tilhenger av 4:3 er det ikke til å unngå at flere produsenter velger å lage maskiner med 16:10 format som de igjen bruker som et salgsargument. Edit: Treig posting av meg. Er det WXGA, WSXGA eller WUXGA skjerm? Endret 4. januar 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) [...] Edit: Treig posting av meg. Er det WXGA, WSXGA eller WUXGA skjerm? 1440*900 tror jeg det sto på Elkjop.no. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 4. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 1440*990 tror jeg det sto på Elkjop.no. Altså WXGA. Litt lite synes jeg. Da er Dell i8600 et bedre valg. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Altså WXGA. Litt lite synes jeg. Da er Dell i8600 et bedre valg. Det mener jeg også. Plus at med Dell I8600 kan du få bedre skjermkort og trådløst nettverkskort integrert, plus det faktum at maskinen kan kjøre på batteri i over 4 timer...! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 4. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Eftang Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Takker så mye for opplysningene ang maskinen, skjønner nå at det er mye jeg ikke kan om bærbare pc.Godt at det er folk som dere som skjønner dere på dette.Takk så mye for tipset ang Dell maskin, håper jeg kan spørre dere om det er flere ting jeg lurer på--selv om jeg ikke har veldig mye kunnskap å tilføre til dere hva angår dette emnet. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Takker så mye for opplysningene ang maskinen, skjønner nå at det er mye jeg ikke kan om bærbare pc.Godt at det er folk som dere som skjønner dere på dette.Takk så mye for tipset ang Dell maskin, håper jeg kan spørre dere om det er flere ting jeg lurer på--selv om jeg ikke har veldig mye kunnskap å tilføre til dere hva angår dette emnet. Bare en liten notis før du hamrer løs med spørsmål angående I8600; les i testen av maskinen her på Barbara.no, les i diskusjonstråden som er i tilknytning til testen, og les litt rundt på forumet først. Er veldig mye prat om I8600 for tiden og antageligvis blir de fleste av dine spørsmål besvart av allerede eksisterende tråder. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Eftang Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Blir ikke noe mere spørsmål ang bredformat for min del, har kommet frem til å ikke gå for dette alternativet.Det er vel ingen tvil om at dette kommer til å bli det nye formatet i fremtiden, velger å skygge banen rett og slett fordi det funker for dårlig med de fleste applikasjoner.Det kommer sikkert den tid da dette vil bli mye bedre.Takker igjen for svar på mine spørsmål ang dette, det virket ikke som om noen av dere ville gått for dette alternativet pr dags dato eller.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Blir ikke noe mere spørsmål ang bredformat for min del, har kommet frem til å ikke gå for dette alternativet.Det er vel ingen tvil om at dette kommer til å bli det nye formatet i fremtiden, velger å skygge banen rett og slett fordi det funker for dårlig med de fleste applikasjoner.Det kommer sikkert den tid da dette vil bli mye bedre.Takker igjen for svar på mine spørsmål ang dette, det virket ikke som om noen av dere ville gått for dette alternativet pr dags dato eller.. Om det er bredskjermformat eller ikke er likegyldig for meg, så lenge oppløsningen er 1400*1050 eller større (liker 1600*1200 (4:3) på 15-tommere MEGET godt ) og skjermen ikke er større enn rundt 15,5-tommer stor. Dette fordi jeg liker vanlige bærbare mtp størrelse, men ikke de gigantiske 17-tommerne...! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 4. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det kommer sikkert den tid da dette vil bli mye bedre. Vel, 16:9 er jo ikke standard for tv enda, så det kommer nok til å ta en del år før det blir standard med widescreen til pc. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Noen foretrekker widescreen, andre ikke. Widescreen foretrekkes vel mest av folk som i bunn og grunn skal bruge maskinen til programmer som bilde-, film- og lydredigering. Widescreen er også, som nevnt, bra til filmer. Folk som skal bruke maskinen hovedsaklig til spilling foretrekker vanlig 4:3 skjerm, det er i alle fall min erfaring. Selv har jeg en 4:3 skjerm og er fornøyd med det. Det klarer jeg ikke å skjønne hvorfor. Synes det er minst like bra å spille på min 15,4 tommers skjerm på I8600 maskinen som min 19 tommers lcd som jeg har på den ene stasjonære maskinen. Widescreen er best til det meste, untatt internett. Der blir alt rart og merkelig, men man venner seg til det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Widescreen er best til det meste, untatt internett. Der blir alt rart og merkelig, men man venner seg til det. Det var også en grunn til at jeg ikke valgte det. Siden jeg driver med webdesign er det en fordel for meg å vite hvordan siden vil se ut på en 4:3 skjerm. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Widescreen er best til det meste, untatt internett. Der blir alt rart og merkelig, men man venner seg til det. Det var også en grunn til at jeg ikke valgte det. Siden jeg driver med webdesign er det en fordel for meg å vite hvordan siden vil se ut på en 4:3 skjerm. Da har du valgt riktig skjerm, ja Men for det meste annet fungerer widescreen best, og absolutt i spill. Elsker Max Payne2, WC3, Elma og Worms i widescreen. Noen andre spill har jeg ikke fått spillt enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå