Gå til innhold

P4 2.8 GHz Boxed

Quijote

Anbefalte innlegg

Jeg har begrenset erfaring innefor overklokking og de nye prosessorene som er ute på markedet no.

P4, 2.8 er i ferd med å bli lagt til i kjøpevognen min, og det som bekymrer meg er om hvovidt viften og kjøleribben er god nok til overklokking.

Videre, så finner eg ikke P4 2.8 i en ikke-boxed utgave, og eg lurer på om det er nødvendig/mulig å fjerne viften og ribben for så å installere en bedre vifte.

Burde eg bare gå for boxed-versjonen og presse den til det ytterligere, eller vil eg kunne komme lengre dersom eg kjøper egen vifte/ribbe?.

Forslag og erfaringer er meget velkomne. (også forslag til vifter/ribber).

På forhånd takk,

Roald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å lure på om temp-måleren på HK'et mitt er totalt bananas. Mener å ha hørt at måleren på P4-prosessorer ligger i kjerna. Da burde den være tålig nøyaktig. Men jeg synes ALLE maser om at de aldri har over 40-50C, og folk får jo panikk om den kryper over 60. Jeg har idle-temp på 50C og hittil max temp (over lengre tid) på 78,5C. Aldri hatt stabilitetsproblemer.

Har forresten en svær alpha-kjøler med 80-120mm trakt og den kraftigste Papst 120mm vifta (på full gass). Samt 2stk. Enermax 120mm vifter, 3 Biltema 80mm-vifter og en PSU-vifte i kabinettet. Alle viftene på full gass. Omgivelsestemperaturen rundt kabinettet er 30-35C. (Vcore 1.6V)

Lenke til kommentar

jeg har P4 [email protected] med den største vifta du får på komplett

Min P4 vifte orginal

Har modda vifte med samme kjøleribbe, men har 80 -120mm trakt og enermax 120mm vifte satt på klemmebraketten.

Jeg har også en 120mm enermax vifte i døra som blåser rett inn på cpuvifte

CPU vifte mod

Kabinett og vifte i dør

har en temp på 48,5C på cpu og 23C system ved max load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...