Gulliksen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hello! Jeg skal snart gå til innkjøpt av en ny skjerm. Min nåværende ADI Microscan M900 19" skal brukes på en annen pc med tiden så da måtte jeg kjøpe en ny skjerm til den pcen jeg bruker nå. Har lest en del rundt og funnet ut at jeg vil ha meg en LCD pga plassbesparelsen og at den er veldig lett og dermed er greie å ha med seg rundt.. Men disse skjermene er jo langt fra gratis. Den skjermen jeg har nå betalte jeg rundt 2000 kr for og hvis du skal en 19" LCD så er du fort oppe i 8000 kr og det er for mye for meg. Så jeg tenker jeg lander på en 17". Jeg kan igrunn ikke så mye om lcd skjermer så det jeg da lurte på var om noen kunne kommet med noen annbefalinger og brukserfaringer med noen gode skjermen. Mitt bruksområdet er for det meste adobe type programmer og litt spilling. Budsjettet blir vel på rundt 5000kr tenker jeg.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Det ville vært rart om du ikke visste om Q17S, det berømte skjermen fra Hyundai! Dette er god billig skjerm (4000kr) som du fort kan slå deg til ro med.. Men har du litt mer penger å rutte med er dette noen veldig gode skjermer (i 5000 kroners klassen); Eizo Flexscan L567, en utrolig brukervennlig skjerm som i følge veldig mange tester er den beste! Den koster ca 5500kr. Den har visst ikke kommet i butikkene enda. (rett meg) LG Flatron L1720B, dette er virkelig en stilig skjerm! godt bilde og gode egenskaper, men den mangler det etterhvert så vesentlige DVI-grensesnittet. Den koster rundt 4700kr. Men er du kresen så tenk deg om, dvi spiller en ganske stor rolle. Nec 1760NX, har denne selv og er utrolig fornøyd! Funker fint til både spill og skrivebord-arbeid. Bruker dvi og skjermen har bra utseende.. den koster 5300kr.. Det finns selvfølgelig mange flere gode skjermer, som feks: Syncmaster 172X Eizo FlexScan L557K Hercules Prophetview 920PRO DVI Viewsonic VX700 MM Color BenQ FP791 Endret 4. januar 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg sitter med en Hansol H950. En billig skjerm, som virker bra til spilling, iallefall er det mitt inntrykk! Skjermen brukes stort sett kun til spilling, samt når jeg suger til meg inntrykk på diverse nettsteder rundt om i verden! Det finnes naturligvis bedre LCD skjermer til spilling, men denne virker helt fint, og den koster jo under 5000,-. Jeg spiller en del Q3, og det virker den helt fint til, ellers er jeg vel en utpreget RPG/RTS-spiller! Kort sagt, hvis du ikke er fanatisk opptatt av å få headshot i spill der hyppigst forekommende ord og utrykk er "n00b, gull, eid osv" så er dette en kjempeskjerm! Stor bildeflate, godt utseende, og den har DVI. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Hehe. Nei jeg er ikke opptatt av å få headshot og skrike: n00b og gull Hadde ikke hørt om den skjermen til Huyndai, men den skal jeg ta en nermere titt på. Er mulig jeg bytter skjermkort i samme slengen og da er det greit at skjermen ikke så alt for mye :9 Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Samsung kommer alltid bra ut i tester. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Hvilke samsung skjermer tenker du på da ? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Gode samsung skjermer, hmm du kan jo ta en titt på Syncmaster 193t eller 173t. Hvis du tar turen innom Komplett.no, vil du se at den er på tilbud . den har i hvertfall samme prisen nå som når den var på tilbud i forrige uke.. Endret 5. januar 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Den samsung skjermen så ganske bra ut da.. Men er litt sleipt av komplett å ikke selge skjermene med DVI kabel da disse koster fra 300 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå