Gå til innhold

Router og panelantenne har ikke kontakt


el_cash

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt en Huawei 5G CPE Pro H112/372 router. Siden jeg har varierende dårlig 4G-dekning, så prøver jeg å parre den med en panelantenne av type EMCOM XPOL-2 4G/5G. Bruker selvsagt TS9 til SMA-overgang, som er skrudd skikkelig på.

Likevel så får jeg ikke kontakt mellom antenne og router. I innstillingene på routeren kan jeg "tvinge" den til å bruke ekstern antennekontakt, men ingenting tyder på at det blir noen faktisk kontakt, dekning er helt lik enten antenne er koblet til eller ikke, uanvhening av retning jeg peker antennen. Med andre ord så er det ingen kontakt mellom router og antenne, selv om alt er korrekt koblet. Kabel til antenne er fast i antennen, så det eneste svake punktet er TS9 til SMA, men her har jeg sjekket utallige ganger at koblingen er god, SMA mot SMA er skrudd godt på, har testet med helt ny overgangskabel, og TS9 (som suger i utgangspunktet) sitter skikkelig i routeren. Likevel, ingen kontakt. 

Noen gode tips om hva jeg kan gjøre for å få oppsettet mitt til å virke? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har Telenor og de leverer samme type antenne til feks mobilt bredbånd. Har for dårlig dekning til å kunne bestille det der jeg bor, dessverre. Men det er dekning der, problemet er at antennen ikke gjør en døyt til eller fra, uansett retning (eller hvorvidt den er koblet til eller ei). Så da begynner jeg å gå litt tom for idéer om hva som er galt...

Lenke til kommentar
5 hours ago, el_cash said:

Godt spørsmål, det kan jeg ikke lese ut av dekningskartet. Men antennen støtter alle relevante frekvenser for 4G og 4G+ som Telenor sender på. Vet at andre på samme sted tidligere har brukt samme antenne og fått den til å virke på Telenor 4G.

Finnsenderen.no

finn de 2-3 nærmeste Telenor sites og sjekk frekvens

Lenke til kommentar

Ser at senderne sender på standard 800 og 1,800 MHz frekvens, så ingenting spesielt der. Får jo signal på routeren, problemet er at antenna ikke gjør noe til eller fra, og det er jo merkelig. Ser for meg at det er en eller annen innstilling et sted som må til, men klarer ikke helt å se hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...