Gå til innhold

CD Projekt RED trues nå med gruppesøksmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alfredjizzcock skrev (25 minutter siden):

Tenk å lage en så fet verden og lore med så utrolig lite å gjøre.

Night City er den døveste verdenen jeg har sett i spill også er det CDPR-fanboys som faktisk forsvarer det med "open world-RPG"-elementet IKKE var hovedfokuset til CDPR. Wow... Argumentene til hjernevaska fanboys som nekter å innse hvilket dårlig kjøp de har gjort irriterer meg grenseløst.

Og ja, jeg var en som forhåndsbestilte til PS4 (Beklager at jeg ikke har budsjett til ny PC eller PS5), men nå har jeg penger tilbake.

Og så UTROLIG rart at jeg skulle ha en forventning om at det skulle funke til en konsoll de annonserte det til for lenge siden, som skulle virke på alle konsoller. Jeg ville ha en verden jeg kunne leve meg inn i og når selv en rå PC ikke kan gi meg den opplevelsen i Cyberpunk så er dette en tragedie. Hadde håpet Cyberpunk skulle være et lite lysglimt i 2020

Mtp kordan Horizon, Uncharted (ikkje open world), GTA5, Mad Max, AC Origins og Odyssey såg ut og kjørte på PS4, burde Cyberpunk fungere på lik linje. Heilt einig med deg der. 

Når det kjem til åpen verden ein kan leve seg inn i, kan eg anbefale det seinaste AC spelet. Litt trått i starten, i Norge, men etterkvart byr det bare på meir og meir. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Theo343 said:

Mener å huske i 2018 eller 2019 så var det en liten storm rundt utviklere på CP2077 fra studioet. Jeg tipper det har vært mye intern uro som har bidratt til problemene.

ifølge rykter så var det en liten gruppe real OG old school som jobbed med cp2077 i 2012. etterhvert som the witcher 3 ble ferdig i 2015/16 kom det en del nye newbies som joinet utviklingen av cp2077. og det var da "stormen" begynte pga old school OG vs newbies.

long story short, mange old school som jobbet med cp2077 i begynnelsen har sluttet for lengst og cp2077 vi har idag er nesten ikke samme spill som de OG old school jobbet med i begynnelsen.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ex-jordbærplukker said:

ifølge rykter så var det en liten gruppe real OG old school som jobbed med cp2077 i 2012. etterhvert som the witcher 3 ble ferdig i 2015/16 kom det en del nye newbies som joinet utviklingen av cp2077. og det var da "stormen" begynte pga old school OG vs newbies.

long story short, mange old school som jobbet med cp2077 i begynnelsen har sluttet for lengst og cp2077 vi har idag er nesten ikke samme spill som de OG old school jobbet med i begynnelsen.

En "story" som gjentar seg mange steder. De nye ferske griner til seg vilja si med skitne knep og alskens rask og old school gidder ikke paradise hotel dramaet og stikker.

Trist at vi ikke fikk se hva TW3 gutta kunne fått til. Og ja, du bekrefter noen ting jeg har lagt merke til selv. Det virker som et helt annet spill enn hva visjonen var.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (49 minutter siden):

En "story" som gjentar seg mange steder. De nye ferske griner til seg vilja si med skitne knep og alskens rask og old school gidder ikke paradise hotel dramaet og stikker.

Trist at vi ikke fikk se hva TW3 gutta kunne fått til. Og ja, du bekrefter noen ting jeg har lagt merke til selv. Det virker som et helt annet spill enn hva visjonen var.

Du merker det tydelig på ene kjøreturen du har tidelig i spillet. Der viser de frem mye som de sikkert ville bruke senere, uten at det ble gjort. Valg av bakgrunnshistorie er vell også ikke helt gjennomført. 

Regner med de fikser det meste i løpet av et par år, men de burde nok fått tak i flere utviklere så de slipper crunch. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg leser fra alt bråket rundt Cyberpunk 2077, er at svært mye av problemene skyldes (som vanlig!) et ledelsesproblem. Jeg synes at måten hvordan ledelse og aksjonærer har håndtert alt dette på, er veldig spesiell. Det vitner om urealistiske forventninger, frekkhetens nådegave og en egen evne til å vike unna noe som helst ansvar. Med andre ord, klassisk dårlig ledelse. 

Bare for å gå over detaljene her; 
1: Utviklerne ble åpenbart presset av ledelse og aksjonærer til å slippe spillet før jul. 
2: Utviklerne, designerne, teknikerne osv har forøvrig jobbet 6 dagers uker siden september i år!
3: Man selger faktisk over 13 millioner kopier, og pengene, flere milliarder kroner, flommer inn i selskapet. Og mer penger kommer nok fremover. 
4: Når det så kommer kritikk og meldinger om at spillet kjører dårlig, så hiver man utviklerne, som bare har gjort som ledelsen ønsket og jobbet ræva seg for å leve opp til kravene fra ledelse og aksjonærer, totalt under bussen. 
5: Dette til tross for at pengene flommer inn. Med andre ord, når jobben er "gjort" og pengene er på plass, så pisser man til slutt på alle de som ble pisket til å gjøre spillet så ferdig som mulig før det ble sluppet.
6: Teamet bak Cyberpunk skal nå jobbe de neste par månedene for å fikse spillet og redde selskapet, og indirekte også redde ræva til ledelsen som samtidig fortsetter å trashe utviklerne. Hele greia er jo absurd!

Men men, det lille jeg har prøvd av Cyberpunk 2077 virker ganske lovende. Det ser bra ut på Stadia Pro, spesielt etter de siste 2 patchene, det skal sies. :)

Endret av Computron
  • Liker 3
Lenke til kommentar
alfredjizzcock skrev (2 minutter siden):

Tviler sterkt på at de kan patche opp det, gjøre life paths betydningsfulle og få byen til å virkelig leve.

Med mindre de kommer med Tidenes DLC, som burde være gratis mtp hvor mange de har lurt og hvor mye de har tjent.

Akkurat dette med at byen så livløs ut har man vel kunnet se i nesten alle trailere til spillet.

Så akkurat det synes jeg ikke de har lurt noen med.

Lenke til kommentar

De lovte en haug med ting å gjøre i byen og interaktivitet med byen og dets innbyggere.

Jeg var skeptisk til lite gameplay utenfor oppdragene i gameplay-trailerne, men tenkte jo som mange at CDPR leverer uansett noe. De leverte INGENTING.

Story, kule våpen og bra grafikk for de med PC. Det klarte de... og en Keanu Reeves som er kjent for å være stiv skuespiller, men elsket spilte stiv, men elsket.

Utrolig spill. Utrolig skuffende og ræva.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (43 minutter siden):

husker og mener trailere har fått skryt for den enorme folketettheten og mye liv.

Må såfall være den første cinematic traileren.

Alle gameplay trailerne viser en helt livløs by.

Tror det var en hvor de kjørte rundt i 3-4 minutter uten at man så andre folk.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Iki said:

Må såfall være den første cinematic traileren.

Alle gameplay trailerne viser en helt livløs by.

Tror det var en hvor de kjørte rundt i 3-4 minutter uten at man så andre folk.

Hvor mange har du sett? Jeg har sett spesifikt denne scenen i veldig mange gjennomganger helt til i sommer/høst.

DF Videocast: Cyberpunk 2077 Gameplay Trailer Tech Discussion
https://youtu.be/PPCe5Nav9Cg?t=750

Det finnes riktignok en haug trailere som er ment å showcase enkelte funksjoner osv. men da er det jo ikke fokus på helheten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (13 timer siden):

Hvor mange har du sett?

Har vel sett alle de som ble lagt ut på gamer.no

Hvor jeg ofte har skrevet kommentarer om at grafikken har blitt nedgradert fra tidligere trailere og at verden ser helt livløs ut.

Skrev en kommentar en stund tilbake hvor jeg sammenlignet med assassin's creed unity.

https://www.gamer.no/artikler/slik-blir-vapnene-i-cyberpunk-2077/497212

https://www.gamer.no/artikler/ny-cyberpunk-2077-trailer-viser-konsollversjonen-for-forste-gang/502868

Osv.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Iki said:

Hvor jeg ofte har skrevet kommentarer om at grafikken har blitt nedgradert fra tidligere trailere...

Dette har jeg også lagt merke til og jeg spådde det før det skjedde fordi jeg tippet vi ville få en gjentakelse at TW3 fadesen. Men du har rett i at en del videoer har hatt mindre liv i gatene men det trodde jeg var fordi de presenterte enkelte funksjoner eller nye ting i uferdige builds uten alt påslått.

Har det vært noe mer rundt grafikk for jeg også synes som sagt at det har vært en godt merkbar nedgradering underveis. Noe jeg er litt lei av fra CDPR.

Lenke til kommentar

Det som er mest eyesore for meg med unntak av noen teksturer, litt lyssetting osv. er clunky animasjoner på NPCer. De ser innimellom ut som tredukker i bevegelser. Jeg har ikke kjøpt det og får stadig flere grunner til å ikke kjøpe selv om jeg har en kraftig nok PC til å kjøre det bra.

Jeg skulle virkelig ønske at AAA hadde et bedre kvalitetsstempel enn dette. Rockstar er helt rå her, de leverer ofte bedre enn man forventer. CDPR er helt motsatt.

Rett og slett ikke godt nok for et AAA produkt. Men vi vet jo at utviklere i CDPR er enig med oss, det er i ledelse, marked, styre og investor siden problemet ligger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er helt enig i det du sier her, men ikke i konklusjonen. Synes at dette er bra slikt kommer til retten for det kan være med å vise at det ikke er ok å selge uferdige produkt som er reklamert å ha en helt annen kvalitet enn hva det faktisk har. Dette er en økende trend desverre og det må gjøres noe med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
tha_lode skrev (På 21.12.2020 den 10.17):

Ikke fan av hvordan CDPR har villedet folk og sluppet et halvferdig produkt. Men ikke fan av sånne her søksmål heller.

Nå må snart folk skjønne at det ikke er en god ide å kjøpe et spill før det er sluppet, ass. Det ville løst alle disse teite sakene.

Jeez. Rettsalene burde brukes til viktigere ting.

Ja, før i tiden så var det noe som het demo. Men nå gir dem ikke ut det, sikkert av god grunn.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (13 minutter siden):

Ja, før i tiden så var det noe som het demo. Men nå gir dem ikke ut det, sikkert av god grunn.

Ikke veldig mange spill ga ut demoer før nei. Demoer er jo noe som kom med digitaliseringen av videospill hovedsaklig selv om det var noen få spill som var demo på CDer. 

Nå i dag kalles demoer mer for alpha og beta. Early access er også ganske ofte brukt.  "Demoer" er mye mer vanlig nå enn det før i tiden så dette bommet du på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...