scandalnavia Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 (endret) For litt over et år siden kjøpte jeg en Samsung Q90R, idag oppdaget jeg tre prikker på skjermen, men er litt usikker hva det er? Er det dette som kalles døde pixler? Isåfall har de kommet nå i det siste, sånn ting ser jeg med en gang og de var ikke der fra begynnelsen. Er det vanskelig å få slike ting på garanti? TVen er kjøpt på Elkjøp. Endret 20. desember 2020 av luly Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 20. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2020 For ordens skyld er det 3 sånne prikker på forskjellige steder. Lenke til kommentar
TemporalFracture Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 4 hours ago, luly said: Er det vanskelig å få slike ting på garanti? Hvis det blir vanskelig så er det bare å kontakte forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 Døde piksler dekkes såvidt jeg vet verken av garanti eller reklamasjon. Du står nok ikke sterkt i denne saken. Min erfaring med 4k TV'er er at pikslene er såpass små at man ser ikke døde piksler med mindre man står med nesen helt oppi TV'en. Ser du de selv når du sitter på din vanlige sitteplass foran TV? Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 Tåkefyrste skrev (2 timer siden): Døde piksler dekkes såvidt jeg vet verken av garanti eller reklamasjon. Du står nok ikke sterkt i denne saken. Min erfaring med 4k TV'er er at pikslene er såpass små at man ser ikke døde piksler med mindre man står med nesen helt oppi TV'en. Ser du de selv når du sitter på din vanlige sitteplass foran TV? Ser dem på lys bakgrunn fra der jeg sitter "etter jeg oppdaget dem", men det er ikke noe jeg har lagt veldig merke til før dama de siste dagene har sett håndball. Er det slik at det blir fler og fler vil det jo etterhvert synes godt. Du har heøt rett i at det er mye lettere å se dem jo nærmere jeg sitter ja. Lenke til kommentar
Marcuzani Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Sjekke "dead pixel fix" på YouTube. Der er det flere videoer som angivelig skal vekke døde pixler til live ved å skru de av/på flere tusen ganger. Uvisst hvor effektivt dette er. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Det kan i noen tilfeller gå på garanti avhengig av antall og plassering av døde pixler. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå