nems Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 Er på jakt etter et rackskap til noen servere/diskhyller + fullsize UPS jeg har rasket med meg fra jobb. Ideell størrelse er 100x60x100 (hxbxd) , noen som har noen tips? Er tydeligvis ikke god nok til å søke selv, for jeg finner ikke noen som er ~1m dype og ~1m høye. Bredden kan gjerne variere litt, men maks 65cm på grunn av dør i rommet. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 (endret) Høres ut som at du er ute etter et halvhøyde, dvs. 22U, rackskap med full dybde. Man får opp en del treff på de ulike prissammenligningstjenestene men har ikke noen å anbefale. Ser at Komplett har både 22U og 18U 600x600 mm men du må ha dybde inntil 1 meter (36 tommer)? Dustin, Atea (kun B2B) mfl. har dypere skap. Endret 20. desember 2020 av NoBo La til spm. om dybde. Lenke til kommentar
nems Skrevet 20. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2020 Jau må ha dybden pga ene serveren.. Atea har nok, jeg kan bestille og få levert til jobb så det er en mulighet. Jeg så også ett fra startech men det kosta brått 5-6k.. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 Om du ikke finner noe på bruktmarkedet så koster rackskap fort opp mot det om du trenger full dybde. Noe som egentlig ikke er så rart, for de fleste som kjøper rackskap så er det småpenger som de tjener fort inn igjen. Lenke til kommentar
Radford Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 Om du kan kjøpe fra Atea kan jeg hjelpe... får stort sett tak i det meste som finnes i IT verden. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 På bruktmarkedet er det vel størst sjanse for å finne fullhøyde rack. Burde være mulig å demontere toppen, bruke vinkelsliper, kappe til ønsket høyde og montere på toppen igjen 🤔 Eneste er dører og sidevegger, de er jo relativt myke og gjerne profilerte/perforerte. Kanskje bytte ut med plexiglass? Ikke så mye brannvern i det, da... Bare litt drodling 😄 Lenke til kommentar
nems Skrevet 31. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2020 Hei, Bare for å svare meg selv så har jeg gitt opp å finne noe "halvhøyde" skap til en pris jeg er villig å betale. Jeg har bestemt meg for å lage mitt eget og bestilte følgende skinner som jeg håper vil gjøre nytten: https://www.pennelcomonline.com/en/Penn-Elcom-20U-Full-Hole-Rack-Strip-with-Square-Holes-2mm008-R08632MM-20/m-6524.aspx Det var ikke så lett å finne disse skinnene til en grei pris, så kanskje linken kan hjelpe noen andre en dag. Resten av racket blir snekret sammen av 2x4 og sponplater tenker jeg. Jeg har en røff ide om hvordan bygget blir, dersom jeg lager noen tegninger så slenger jeg opp disse her. Hvis det ser skapelig (høh) ut, så legger jeg ut bilde også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå