Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet kobler ut etter 1 min. Hva er galt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kobler opp på internet men etter ca 1 min kobler den seg ned ???

hva er det som kan hvere feil.. har scannet etter virus

Bruker XP Home :(

 

Vanlig analog modem

 

Ingen feilmeldinger

For meg virker det som om du har en av Blaster-ormene. Alt+Ctrl+Del.. sjekk om du har et av følgende prosessnavn:

MSBLAST.EXE

PENIS32.EXE

TEEKIDS.EXE

MSPATCH.EXE

MSLAUGH.EXE

ENBIEI.EXE

 

kjør først windows update,

søk så på gogle på den aktuelle prosessen.. så finner du en god måte å fjerne ormen på..

 

når du sier at den "kopler seg ned", mener du da at du får melding om at forbindelsen ble brutt, eller at ip-trafikken stopper opp? dersom det er det siste som skjer, er det høyst sansynlig blaster. ormen bruker all opp-trafikk, og du kan dermed ikke åpne nye stabile tcp-forbindelser...

Lenke til kommentar

Har nettopp hjulpet en kamerat som hadde akkurat samme symptomene.

Han hadde fått en orm (mslaugh.exe). Problemet fikk han i forbindelse med at han byttet operativsystem fra Windows 98 til XP. Norton klarte ikke å fjerne ormen.

Måtte laste ned (på en annen maskin) en patch fra Microsoft samt et lite program fra Symantec for å fjerne ormen. I tillegg måtte Norton installeres på nytt.

Laget mye krøll.

Lenke til kommentar
Har nettopp hjulpet en kamerat som hadde akkurat samme symptomene.

Han hadde fått en orm (mslaugh.exe). Problemet fikk han i forbindelse med at han byttet operativsystem fra Windows 98 til XP. Norton klarte ikke å fjerne ormen.

Måtte laste ned (på en annen maskin) en patch fra Microsoft samt et lite program fra Symantec for å fjerne ormen. I tillegg måtte Norton installeres på nytt.

Laget mye krøll.

TAKKER FOR INFO..

Har faktisk oppdatert fra 98 til xp. da jævelskapen begynnte.

Endret av Jonny B Good
Lenke til kommentar
kobler opp på internet men etter ca 1 min kobler den seg ned ???

hva er det som kan hvere feil.. har scannet etter virus

Bruker XP Home :(

 

Vanlig analog modem

 

Ingen feilmeldinger

Bruker du frisurf ?

om du gjør det så har de hatt noen problemer test feks

start sitt nummer på 21405060 trenger ikke brukernavn og pass.

 

Hvis du har samme problem dær så er det kansje et virus.

Lenke til kommentar
Du har nok et virus/orm ja.
Virusprogrammet ditt vil ikke fjerne/stoppe viruset dat det er en sikkerhetsfeil i windows. neste som du kan stoppe det med, før du retter feilen, er å bruke en brannmur.

Du må laste ned de nyeste oppdateringene fra windows update for så å oppdatere virusprogrammet ditt slik at det kan fjernes.
Lenke til kommentar
Har nettopp hjulpet en kamerat som hadde akkurat samme symptomene.

Han hadde fått en orm (mslaugh.exe). Problemet fikk han i forbindelse med at han byttet operativsystem fra Windows 98 til XP. Norton klarte ikke å fjerne ormen.

Måtte laste ned (på en annen maskin) en patch fra Microsoft samt et lite program fra Symantec for å fjerne ormen. I tillegg måtte Norton installeres på nytt.

Laget mye krøll.

TAKKER FOR INFO..

Har faktisk oppdatert fra 98 til xp. da jævelskapen begynnte.

Windows 98 er ikke utsatt for disse ormene, men det er XP.

Hvis du ikke har funnet den rette patchen og programmet for å fjerne ormen så beskriver jeg det her.

Pkt. 1: Gå til www.microsoft.com, søk etter følgende: KB823980

Du finner den øverst på lista, velg den, på neste side får du mulighet til å laste den ned. (Du kan velge språk, norsk). Ta og lagre den.

 

Pkt 2: Det lille programmet som fjerner ormen finner du her: FixBlast.exe.file

Les gjerne gjennom hele siden, litt ned på siden får du mulighet til å laste ned/lagre FixBlast.exe.file.

 

Disse 2 tingene får akkurat plass på en diskett. Patchen installeres først på maskinen din, FixBlast etterpå. Selv om du ikke skulle ha virus så skader det ikke å gjøre dette.

 

Gi gjerne tilbakemelding.

Endret av olavr
Lenke til kommentar

Ser du bruker analogt modem. Det betyr at det tar en sann evighet for deg å laste ned alle oppdateringene fra Windows Update etter at du er kvitt problemet ditt.

Hvis du ikke har Service Pack 1 (SP1) for Windows XP, så anbefaler jeg deg i hvert fall å laste ned den hos en kamerat som har ADSL. Analogt tar det flere timer i verste fall. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...