Gunfreak Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Denne passer ikke helt inn i mini anmeldelse, da jeg tror denne blir ganske lang innen jeg er ferdig. Dette gjelder bare singeplayer kampanjen ikke MP. Dette er det VR spillet med høyest budsjett, laget av Rewspawn og gitt ut av EA/Oculus Det blir spoillere fordi det er umulig å ta frem alt det dårlige og alt det bra uten det, men spillet har en svak svak historie, du gjør ugang mot nazier. jeg skal unngå spoilere når det kommer til karakterer du møter i spillet. Jeg kommer først til å ta frem alt det dårlige fordi det er mye dårlig, dette er en veldig uslepen diamant sak. The Bad Jeg hadde gledet meg lenge til dette spillet, men så siste 2 ukene før spillet kom ut var det ikke bra ting man hørte, rykter om over 300gig installasjon, rykter om at spillet krevde RTX2080 for spille osv. Så kom noen previews og de var heller ikke bra. Når spillet kom ble det enda verre 600kr eller $60 det er dyrt for et VR spill, EA sitt forige spill med VR Squadrons kosta jo en mer normal pris. Og ja det krevde 180gig, noe som gjør det til det største basis spillet man kan få seg, noen spill blir jo større med div DLC, men dette er bare et grunn spill til 180gig, tok meg 6 timer å laste ned. Første inntrykket er ikke kjempe bra, spillet er del in i 6 missions som er hver er delt inn i 9 kapitler, i første mission er man i frankrike og hjelper motstanden, noen av disse kapitlene er drit korte, et par minutter, mellom hvert kapitl kommer det en stor "victroy" skjerm som du må trykke deg videre fra, drar deg helt ut av action, det er også unaturlige avbrytelser, aller første kapitel er du på en båt, så går du i land, men i stede for å gå land blir skjermen svart et sekund, så er du i land oppe på klippene, du skyter noen tyskere, plukker opp noen papirer også hører du over radioen at allierte er på vei, så slutter kapittelet, neste du ser er at du er baki en lastebil sammen med motstanden, hvor lenge har det gått siden forrige kapitel sluttet? Hvor er introduksjonen? Det ville være naturlig at etter du skøyt tyskerne kommer dine allierte løpende også har man en introduksjon, så kan brettet slutte og man befinner seg på lastebilen. Det mangler liksom noe. Dette er det mest ekstreme eksempelet, men spillet har flere slike saker. Resten av første mission er ikke så bra, i et annet oppdrag skal man dødlegge noen saker så kjempe seg ut av en fransk landsby, landsbyen er flott, det er kult å kjempe gjennom gaten, så når man går rundt en sving, er dette over, og videre til neste kapittel, her skulle det hvert minst 10 minutter til med nazi dreping, kjempe fra hus til hus. Og sånn er hele de første 90 minuttene av spillet. Så har man våpen, det virker som dette spillet har blitt laget av mange forskjellige folk som ikke snakker sammen, dette gjelder flere aspekter, men man føler det veldig på våpen. På en side har du Thompson og MP40, STG44, BAR som alle lades ca. realistisk, du trykker på en knapp så faller magasinet ut(de gjør jo ikke det i virkeligheten) Så henter du et nytt magasin fra beltet og så drar du bolten før du kan skyte, spillet har gjort dette veldig lett, du kan ikke bomme på magasin brønnen, og hånden går nesten automatisk til bolten. Så har du Garanden, der slipper du bare block clippet nedi så går bolten frem av seg selv, det gjorde den jo i virkeligheten, og det var derfor man måtte passe på tommelen sin og derfor det var vanlig å legge hånda på siden og holde bolten tilbake når man la ned klippet, men greit nok. Så har man Pumpe hagla og Lever action rifla, her må man ta og pumpe hagla/dra leveren tilbake, for hvert skudd. men trykker man på a knappen bare magisk flyr patronene inn i våpenet, men verst er K98 rifla til tyskerne, her må man lade bolten for hvert skudd, men man behøver aldri lade nye patroner inn i våpenet, så du har en bolt rifle med 100 skudds magasin. Dette henger ikke på greip, du har der 3 veldig forskjellige måter å lade, semi realistisk, veldig arcade til magiske bolt rifler. Du kan heller ikke gjøre taktisk lading, altså ta ut et magasin før det er tomt, for å la en patron være igjen i kammeret, tar man ut magasinet, forsvinner kula i kammeret og du må dra tilbake bolten. Det er bare noe du må. Siktinga er også noe ymse, riflene er veldig fine å sikte med, mens Thompson og MP40 er for nærme hode ditt, dette gjør det vanskelig å sikte gjennom sikte og jeg endte ofte opp med å fyre av fra skuldren uten å sikte, dette er dumpt da Thomspon spesielt er veldig effektiv om man faktisk får siktet da den gjør bra skade. Så når det kommer til våpen gjør spill med latterlig mindre budsjett det mye bedre, alle MP VR FPS spillene som er populære gjør dette veldig bra, Onward, Contractors og Pavlov, disse har realistisk lading uten at alle spillene er realistiske. Så selv om Medal of honor ikke er et realistisk skyte spill, kunne de fremdeles ha realistisk lading, det tar ikke vekk fra "arkade morro" Et relatert problem er at våpnene sitter i magisk usyngelig gummi strikk, slipper du et våpen flyr det magisk på plassen sin, dette er veldig rart på starten men man vender seg til det ganske fort. Andre problemet er igjen hvor unevnt det er, de verste eksemplene er turret delene og og "flukt" delene, feks i et brett sitter man på en tank, det første man merker er at kanon løpe clipper gjennom en sandsekk på tanksen, alle spill sliter med klipping, spiller ingen rolle hvor stort budsjett de har, men alle spill har massiv klipping problemer RDR2 for eksempel klipper klær, våpen og utstyr gjennom hverandre hele tiden så klipping er vist noe ingen utgivere ser ut til å bry seg om. Men i dette tilfellet kunne de bare ikke lagt på sandsekken, tanksen trengte ikke den sandsekken, så det eneste det gjør er at jeg legger virkelig merke til clippinga. resten av tanks brettet er ikke bra, disse åpne områdene viser spillet fra sin dårligste side, ting ser øde ut, kanonen virker svak, du skyter tanks 3 ganger så eksploderer de, spiller ingen rolle hvor du skyter dem, 3 ganger og de dør. maskingeværet føles som et laser våpen, det er svakt, fienden tåler mange skudd, treffer du trær er det ingen effekter fra kulene, og selv når du skyter på bakken er det svake puff fra treffene. Andre turret deler har også massiv clipping problemer, når man er på en motorbåt og skyter ned fly, klipper flyene gjennom båten, men verste senen er når man er på en slede nedover en vei og man skal prøve å unngå div lastebiler. men man kjører bokstavelig talt gjennom lastebilene uten at noe skjer. Seriøst om dere ikke kan lage noe skikkelig ikke lag noe. Andre rare ting var når jeg skulle oppdatere første patch som var på noen gig, måtte jeg avinstallere spillet, da pachen krevde 140gig plass selv om den bare var på 3.5gig. Spillet krever da masse, jeg hadde ingen problemer med max grafikk med mitt 2080ti, og andre har funnet ut at om man setter ned steamvr oppløsinga holder også til og med 1070 kort. The Good Når man kommer til Mission 2 etter ca. 90 minutter, blir det bedre, noen av problemene er der fremdeles ting er delt opp i relativt små deler, men disse små delene er nå for det meste større. man kjemper gjennom en tysk base og føler seg som Clint Eastwood i Where Eagles Dare, spillet er på sitt beste når man bare for være i fred og gjøre det spillet er best på, nemlig skyte ned tyskere i fleng i VR, uten gimmics, bare deg noen våpen og lege action hero. selv om spillet er arkade som bare det, tåler man faktisk ikke så mange skudd på normal, med fult liv tåler du 1 skudd fra en sniper, og selv ikke sniper bolt rifler dreper deg nesten på et skudd, du tåler en del SMG skudd, men du ikke så mange, så kampene blir ganske intense, man går tom for ammo, tyskeren kommer mot deg og du tar hånda på hofta og drar frem pistolen og tømmer magasinet inn i han for å være sikker. Heldigvis tåler de fleste fiender ikke så mye, fienden har "levels" som man kan velge å se eller ikke, for meg ødla det noe jævlig innlevelsen, så jeg slo de av. men de med høyere level tåler mer. uten at de er type looter shooter level med bullet spoonges, vanlige fiender dør på 1-2 skudd i brystet fra en Garand, og selv 2 skudd i brystet fra en Thompson kan drepe(men igjen pga. sikte problemet nevnt over et det slitsomt å sikte med Thompson. ) det mest irritrende er at har de som har på hjelmer vil noen gangen hjelmen fly av i stede for at de dør etter et headshot. Mission 3 er min favoritt, du stormer stendene i Normanide, og i VR er dette fantastisk, se alle higgins båtene storme mot strendene. Spillet er best når det er krig, ikke fult så bra når det er james bond, desverre er dette det eneste krig missionet, mission 4-6 er tilbake til james bond saker, med noen unntak i noen kapitler. I mission 4 er man på en synkende båt, og må klatre ut, og klatring er vist min Akilles heelen min, her fikk jeg svimmelhet og små kvalme, og det er første gang på måneder jeg har følt dette i VR, men man har en options for å skippe oppdrag som kan gjøre man dårlige. I mission 5 er man på Rjukan i den obligatoriske spreng tungtvann saken som er i 50% av WW2 spill, tydeligvis skjer tungtvann aksjonen i dette spillet i 44/45 siden man drar dit etter Normandie. Her står man på ski i VR som var igjen en gimmick men en av de bedre i spillet, her blir det heftige kamper, selv om det er tullete er det rått. Vanskelighetsgraden går opp en del i Mission 5 og 6. Snødekte fjell landskap ser flott ut i VR, men det ser ikke ut som Rjukan, Telemark har ikke spisse alper, som er det fjellene ser ut som. Her er et bilde av Rjukan fra spillet, jeg legger ikke ved flere bilder fra spillet da VR aldri ser bra ut på bilder. Mot hvordan Rjukan egentlig ser ut. Synd ingen greier å få til hvor bratt og trangt det egentlig er der. Mission 6 har mye kule kapitler og har ikke noe store klager der. Og siden spillet kom for en uke siden har det kommet 2 patcher, det er bra, lagt til mye, det viktigste er man kan nå velge mellom snap turn og vanlig turn, de har fjernet disse "victory" skjermene, som var mellom hvett kapittel, så nå kommet det bare på slutten av hvert mission, så man har 6 av de i stede for 60, patchen som kom i dag la til masse grafikk options så man kan justere grafikken bedre, og den fjernet også nødvendigheten for å "klikke" videre etter hvert kapittel, så nå er det snakk om ca. 5 sekunder med loading (på M2 chip) mellom hvert kapitel, så du ikke blir så dratt ut av ting. Så de har ikke gitt opp spillet selv om lauchen ikke var så bra. Det Nøytrale Grafikken er hit og miss, noen ganger ser det latterlig pent ut, våpnene du holder i hånda di er utrolig detaljerte, når en Sherman tanks kjører opp til deg og man virkelig ser størrelsen og alle detaljene, man ser skrammer, man ser jord og møkk, man ser hakk, man ser sveise sømmer, den ser helt fuckigs ekte ut. Hus og baser ser flott ut, klær ser drit bra ut, man ser forskjellen på bomull jakka til amerikanere og ullen til tyskerne, ansiktene er hit og miss, alle har en svak cartoony følelse, men noen er litt gummi i trynet, mens andre har masse teksturer, sersjanten din har svarte porer, rynker, ser bare drit bra ut, øyene er meh på alle, litt dead eye på alle karakterene. der grafikken taper seg er disse turret delene når man er på åpene områder, feks i tanks brettet, så hadde terrene store trekanta grønne plater på seg, ført når tanksen var 15 meter unna treerne blir disse store grønne trekantene til mange mindre blader. Flyene ser flotte ut, man er på en rullebane og står ved en C47 og den ser drit bra ut, og i riktig skala, senere kjører man forbi dusinvis av disse flyene og det ser episk ut. Karakterene som er med deg, er forglemmelige, de er tullete og komiske og passer ikke inn i en seriøst WW2 setting, selv om jeg må si jeg humret litt over Sersjanten sin konstante klaging på hvor kaldt Norge er. Historien er liksom ikke noe å bry seg om, ei heller karakterene, under breefings sto jeg bare å lekte med ting på bordet. Spillet mangler også interaktiviteten til Half Life Alyx, man kan kaste objekter gjennom folka dine, man kan ta armene gjennom de. Oppsummering. Spillet er bra, men kunne hvert so mye bedre, ujevnheter skader inntrykket, kravet til 180gig plass og prisen på 600kr hjalp heller ikke. Men spillet største problem er første mission, de første 90 minuttene av spillet gir feil inntrykk av spillet, og på steam er mange(de fleste) av de negative reviewene på steam er fra folk som ikke kom seg forbi første mission, veldig synd at det ødelegger så mye, kommer man forbi det, er spillet utrolig utrolig gøy, tidvis fantastisk pent å se på. Half Life Alyx er bedre på det meste, grafikk, annet teknisk, mye mer WOW følelse. Men jeg hadde det mer GØY! i medal of honor, jeg fikk ikke spilt forrige helg og det var tortur å ikke få spilt, før på tirsdag(lang helg) Jeg har hatt et mye morsommere med dette enn med Cyberpunk, Når man løper inn i et rom og fyrer av en MP40 og plaffer ned 5 tyskere, eller når man dukker bak en mur og fisker opp et clip til garanden. Er det bare shit kult. Skikkelig uslepen diamant som blir dratt ned av rare design valg, dårlig start og ujevn kvalitet på brett. Endret 19. desember 2020 av Gunfreak 3 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 (endret) Bra anmeldelse, får frem de viktige poengene. Ser også at mange mener det samme som deg. Venter til salg, så skal jeg ha det Endret 19. desember 2020 av GrinderX9 1 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Medal of Honor har ikke vært en bra spillserie siden 90-tallet når det første spillet kom, alt etter det har vært ræl målt opp mot konkurrentene. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2020 Takk, glemte å nevne enn ting som går under negativiteten, det kan være vanskelig å plukke opp riktig ting, da spillet ikke helt vet hva du vil, man kan slå på noe som viser hva du er i ferd med å plukke opp, men igjen alle disse farge forklaringene drar meg ut av "illusjonen" så jeg slo de av, men det gjør at man kan prøve å få tak i helse sprøyter, men plukker opp 4 skiftenøkler og en blyant i stedet. I rolige områder er dette bare irriterende, under kamper kan det gjøre at du dør, og ja dette har drept meg mange ganger i løpet av spillet, at jeg fomler med å tak i liv eller ammo, så sniker en tysker seg bak og dreper. Glemte også et positive, AIen er brukbar, ja mesteparten av tiden følger de standard, gjemme seg, skyte, lade, gjemme seg, skyte lade. Men jeg har faktisk blitt flanket noen ganger, de kaster granater, de løper fra dekke til dekke, jeg stoppet aldri opp og sa, shit denne AIen var dum. Noe som betyr den er ganske mye bedre enn gjennomsnittet for et singelplayer spill. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Gunfreak skrev (26 minutter siden): Glemte også et positive, AIen er brukbar, ja mesteparten av tiden følger de standard, gjemme seg, skyte, lade, gjemme seg, skyte lade. Men jeg har faktisk blitt flanket noen ganger, de kaster granater, de løper fra dekke til dekke, jeg stoppet aldri opp og sa, shit denne AIen var dum. Noe som betyr den er ganske mye bedre enn gjennomsnittet for et singelplayer spill. AIen fra Fear gjorde dette i 2005 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2020 26 minutes ago, Nwader said: AIen fra Fear gjorde dette i 2005 Jaja, men det er fremdles ikke så vanlig. Tyskerne driver også å roper ting. Jeg er ikke helt stø i tysk, men en av de vanlige tingene de sier er at hvis du går tom for ammo, roper de på tysk, at han er tom for ammo. Man kan også dra frem våpen mens man klatrer, i et oppdrag skal man klatre opp en stor kanon med noen tyskere på toppen. Så man klatrer opp og stikker hode opp fra stigen med pistolen i hånda og plaffer ned tyskerne. Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Bra anmeldelse. Selv har jeg ikke et VR headset for PC, men har fulgt smått med på MOH, da jeg liker WW2 setting, og spilte MOH Allied Assault antakelig opp mot 5-600 timer i sin tid, og har vært veldig på gjerdet for en grom PC med et greit VR headset, det eneste som har hindret meg er spillene, det er så få spill med høye budsjetter at det meste føles ut som tech demoer, dersom grafikken skal være noe å skryte av. Siste jeg så fra dette VR spillet var vel en eller annen reviewer som fikk prøve noe early access greier på en skytebane. Så måtte jeg sjekke opp dette da Sitat alle har en svak cartoony følelse Første YT videoen av spillet viser meg Ollie. Herregud, cartoony er vel bare forordet. Det ser jo ærlig talt ut som en karakter fra spillet "Gjett Hvem?" for barn. Utrolig med så detaljerte tankser og fly, og så merkelige figurer, eller iallfall Ollie. Slikt tar meg helt ut av VR opplevelsen dessverre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 7 hours ago, andypandy said: Bra anmeldelse. Selv har jeg ikke et VR headset for PC, men har fulgt smått med på MOH, da jeg liker WW2 setting, og spilte MOH Allied Assault antakelig opp mot 5-600 timer i sin tid, og har vært veldig på gjerdet for en grom PC med et greit VR headset, det eneste som har hindret meg er spillene, det er så få spill med høye budsjetter at det meste føles ut som tech demoer, dersom grafikken skal være noe å skryte av. Siste jeg så fra dette VR spillet var vel en eller annen reviewer som fikk prøve noe early access greier på en skytebane. Så måtte jeg sjekke opp dette da Første YT videoen av spillet viser meg Ollie. Herregud, cartoony er vel bare forordet. Det ser jo ærlig talt ut som en karakter fra spillet "Gjett Hvem?" for barn. Utrolig med så detaljerte tankser og fly, og så merkelige figurer, eller iallfall Ollie. Slikt tar meg helt ut av VR opplevelsen dessverre. Spillet sliter med litt splitt personality. Jeg tror de planla å lage en type comic book sak i vanlig flat skjerm, spillet er jo mer eller mindre captain america type ting, men så kom Oculus med penger og frista dem til å gjøre det VR, dette er nok hovedårsaken til mye VR greier ikke funker optimalt. Så verden ser ganske realistisk ut, mens karakterer fremdeles har litt cartoony feel. Ollie og de franske damene er de verste, de mangler detaljer og er helt glatte og rare, mens de voksene mennene(serjansten, obersten og franske motstandsmannen ser bedre ut, kanskje ikke mer realistiske men bedre på i ren kvalitet. HL:A er som sagt en bedre opplevesle på det tekniske. Og MP spill som Onward, Contractors og Pavlov gjør våpen mye bedre. er drit digg å fyre løs med en MK18 rifle i Onward mens man har en gunstock. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå