Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Selvtillittsproblem mtp dating

Gjest f3729...b03

Anbefalte innlegg

Gjest f3729...b03

Jeg har funnet ut at jeg har et selvtillittsproblem når det kommer til han jeg dater. Vi har datet i ca 1 mnd (vi er begge 22 år). Jeg har hatt uheldige opplevelser fra tidligere forhold, med ghosting og utroskap for eksempel. Jeg bærer alltid forholdene på min ryggmarg og vet at jeg blir for snill i forhold og blir lett utnyttet. Rett før jeg tilfeldigvis møtte han jeg dater nå, var jeg i lag med en fyr i 3 måneder som endte i at han plutselig ghostet meg (viste seg at han hadde en kjæreste i hjembyen sin).

Jeg har problemet med at jeg holder tilbake mye (siden jeg ikke vil bli såret), og når han ikke snapper/tekster meg på en halv dag begynner jeg å katastrofetenke - kanskje han skal ghoste meg, kanskje han ikke er interessert lenger, kanskje jeg har sagt noe dumt.... Mye katastrofetekning i det siste, siden jeg har dratt hjem til foreldrene mine for jul, så han er mange timer unna med bil. Jeg har prøvd å tolke ham, slik at jeg vet når han ikke er interessert sånn at jeg slipper å bli glad i en som ikke bryr seg om meg. Men det har resultert i overtenking og klump i magen når han drar fra meg om morgenen (for jeg tenker at jeg har sagt noe dumt og han ikke blir å snakke til meg igjen).. Orker ikke å være en klovn i enda et forhold. 

Anonymous poster hash: f3729...b03

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikkerhet og klump i magen vil nok alltid være der til en viss grad når en har opplevd slike ting som du nevner her. 

Det kan gjøre det vanskelig å gå all inn for noen du dater for en er alltid redd for å bli såret.. det er egentlig ganske normalt vil jeg si.. 

Vær ærlig fra starten og si det som det er.. du kommer alltid lengre med det.. bedre å finne fort ut at en ikke passer sammen, en å kaste bort 1 / 2 år med en person du egentlig ikke ville ha.. plutselig har du fått en kid eller 2 på den tiden og :)

Lenke til kommentar

Så må du jobbe med å øke selvtilliten din. Begynne å tenke livslangt når det kommer til forhold. Våge å ha tillit, men også holde folk til tilliten de binder seg til. Det kan være din personlighet at du trenger hyppig kontakt. Da må du finne en mann som ikke har noe imot å svare deg når du trenger det. Ergo, være litt aktiv når det kommer til personlighet og energi, ergo stjernetegn. Være litt nøye med hvem du velger å gi din tid og tillit til. Men når du finner en du passer med, så vet du det.

Lenke til kommentar

Du burde være åpen med han om det så han forstår at det er noe du sliter med og at du har behov for at han skal si ting rett ut, da vet du hvor du har han og hva du kan forvente av han. Du kan foreksempel spørre han hva han synes om ghosting og om han noen gang kunne gjort det, da får du svar på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...