Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Asperger, moderat depresjon og medisin

Gjest 02858...233

Anbefalte innlegg

Gjest 02858...233

Prøvd antidepressiva, men null effekt. Null. 
Jeg ble satt på Ritalin da jeg har adhd uoppmerksom type i tillegg. Ritalin funket ikke helt som ønskelig da jeg hadde det bra første uken men så ble jeg mer nervøs. Deretter ble det Aduvanz. Og jeg leser litt på Reddit om folk med både Asperger og adhd som tar det, noen går på det og har det bra. Noen har brukt det i 10 år og har blitt utslitt. Jeg er redd for å ende opp der. Det er bare at den holder depresjonen min vekk. Ikke helt, men det er mye som er borte. Jeg klarer å være i nuet, gi mer av meg selv. Jeg er bare redd for at jeg blir så tolerant til slutt at jeg bare må slutte en periode. 
Men jeg er voksen, langt inn i 20-årene. Jeg har ikke klart å bli såkalt normal på vanlig måte. Meditasjon og yoga fungerer til en viss grad, men er ikke alltid det er tid til slik. Og så er det ferskvare. 
Jeg leste «det er som om jeg lånte energi fra dagen før». Jeg er redd for å ende opp sliten. Jeg var sliten som 16 åring. Men da levde jeg ekstremt usunt med mye festing, drakk Battery og spiste sukker, grandiose og alt slik. 
Jeg har spurt legen, om jeg ødelegger kjemien i hjernen eller om jeg risikerer utmattelse. Dette er ingen fare, og de sier bare at dersom jeg skulle slutte på medisin så er det vanlig at man de første dagene merker litt redusert energi men at dette normaliserer seg fort. Vil nevne at jeg ikke misbruker medisinen. 1 kapsel om morgen

Anonymous poster hash: 02858...233

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...