Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Riktig å være utro?


Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har lyst til å finne meg noen ved siden av ekteskapet å være sammen med helt uforpliktende.. Jeg tror ekteskapet hadde blitt bedre av det faktisk. Vet noen hvordan man kan finne noen der ute som tenker det samme? Er ikke så lett å være anonym her i vestfold å gå aktivt ut å lete.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å svike noen på denne måten, uansett grunn, er forkastelig! Sånn, da har jeg sagt det.

Ta deg heller en prat med kona/mann, kanskje han/hun også vil prøve dette, eller syns det er ok at du eventuelt gjør det. Mye rare folk som blir med på mye rart rundt forbi. Om du er åpen og kommuniserer med ektefellen, så kan du også være åpen for andre, og da er det lett å "flagge" at du vil ha noen på si.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 7a358...e2e

Det er kun greit ovenfor din partner om din partner tillater det. Da blir det på sett og vis ikke utroskap heller. Faen for en fyr du er som mener at dette redder deres forhold. På hvem sine bestemmelser? Dine? Folk som kun tenker på seg selv burde ikke være i et forhold. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Lenke til kommentar
Gjest 3ceb1...420

Du har jo en del nettsider lagt opp til slikt, samt apper. Hvis du er kvinne er det særdeles lett å finne noen, er du mann er det desto vanskeligere.
Søk opp nettdate/utroskap/sextreff så kommer det opp noen. Jeg ville sjekket opp anbefalinger online før jeg betalte for noe, er mye skvip der ute.

Desverre har jeg menn i min omkrets som har testet ut disse sidene med lite hell. Dette er både single og gifte folk. Når det kommer til uforpliktende sex er det ekstremt mange menn om hvert kvinneben.

Jeg skal ikke dømme deg, eller være noe moralens vokter; men et lite tips er å prate med partneren om dette. For alt du vet er hun/han klar for litt swinging, og da gjøres alt på det rene. :)

Anonymous poster hash: 3ceb1...420

Lenke til kommentar
Gjest 7a358...e2e
Gjest 7418a...e47 skrev (1 time siden):

Nå er det sikkert en fyr (flertallet på forumet er vel det), men det kommer vel ikke frem ellers om dette er en kvinne eller mann. 

Anonymous poster hash: 7418a...e47

Kan vedde formuen min på at dette er en mann. Det høres ut som typisk mannetanker. 😛 Egoistisk, kun opptatt av seksuell nytelse og uten medfølelse for sin partner som nå har sluttet å gi han sex. Derfor er det ok å være utro. Men logic. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Lenke til kommentar
Gjest 7a358...e2e
Theo343 skrev (3 timer siden):

Nå må det sies at jeg har kjent kvinner som tenker helt likt. I ganske mange år.
På tide å ditche "mannediskrimineringa" i 2020 kanskje.

Neida, alle er ikke sånn. Men svært mange. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Lenke til kommentar
Gjest 7a358...e2e skrev (14 minutter siden):

Neida, alle er ikke sånn. Men svært mange. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Jeg tror det er ganske 50/50. Jeg er mann og har opplevd utroskap i mine to siste forhold, og jeg rotet med en som viste seg å være gift for noen år siden. Så at utroskap er forbeholdt menn er bare tull. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tinder bør vel fungere? Du MÅ ikkje legge ut bilde av deg selv, men du får lang færre match da.

Evt gjøre det på gammel måte - finne noen på bar/klubb/ferie og ta det der i fra.

Ut av observasjoner - det blir aldri "uforpliktende". Det blir komplisert og kan føre til mye drama.

Hva som er riktig/galt er vel opp til deg å bestemme.

Lenke til kommentar
Gjest 7418a...e47
Gjest 7a358...e2e skrev (15 timer siden):

Neida, alle er ikke sånn. Men svært mange. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Jeg kan jo også slenge ut at kvinner grunnet endringer i deres egen livssituasjon, si en krevende periode på jobben, søker tilflukt hos en annen mann fordi hennes egen mann ikke kan gi henne nok trygghet (som er umulig, da jobb er usikkerheten). Ikke alle da, men svært mange. 

Dette er selvfølgelig en like feilaktig uttalelse som din. Dystopisk livssyn på deg, da. Må være en kjedelig eksistens.

Anonymous poster hash: 7418a...e47

Lenke til kommentar
Svro75 skrev (På 18.12.2020 den 9.44):

Hei. 

Jeg har lyst til å finne meg noen ved siden av ekteskapet å være sammen med helt uforpliktende.. Jeg tror ekteskapet hadde blitt bedre av det faktisk. Vet noen hvordan man kan finne noen der ute som tenker det samme? Er ikke så lett å være anonym her i vestfold å gå aktivt ut å lete.. 

Jeg skjønner godt tankegangen. 

Det jeg synes du skal gjøre er å ta det opp med partner. Få frem hva du trenger og hva som mangler i forholdet. Dersom partneren ikke er villig til å møte deg og dere ikke kan finne en måte å fungere tilfredsstillende på så snakk om mulighetene for å ha en elsker som kan gi deg det den andre ikke kan eller vil. Dersom partneren nekter en slik løsning så nå du selv avgjøre om forholdet bør oppløses eller om du bør få deg en elsker i det skjulte.

Dersom det ikke er barn i bildet så mener jeg svaret er enkelt. Da går man fra hverandre og finner noen nye. 

Dersom det er barn i bildet og du mener at en elsker ville gjort at du var tilfreds med ditt nåværende forhold synes jeg det er fair om du finner nærheten du savner andre steder dersom partneren ikke er villig til å hjelpe dere. 

Jeg forstår godt at det er mulig å være glad i noen og fortsatt ha behover som partner ikke kan dekke av forskjellige grunner.

Vær forberedt på at det kommer til å bli kjent før eller siden og at du kommer til å bli svartmalt og dømt uten mulighet til å svare for deg. Du vil bli sett på som en drittsekk da det er fortsatt lite forståelse og empati for at et godt sexliv er en like viktig komponent som alt annet i et samliv. Vi har dessverre ikke alle samme sexlyst og hos mange endrer denne seg i forskjellig tempo hos begge parter.

Jeg regner med at ditt største ønske var at du slapp å vurdere en elsker. At din nåværende partner er den du elsker og helst ville hatt.

Endret av Corp Por
Lenke til kommentar
Gjest 7a358...e2e
Gjest 7418a...e47 skrev (På 19.12.2020 den 11.29):

Jeg kan jo også slenge ut at kvinner grunnet endringer i deres egen livssituasjon, si en krevende periode på jobben, søker tilflukt hos en annen mann fordi hennes egen mann ikke kan gi henne nok trygghet (som er umulig, da jobb er usikkerheten). Ikke alle da, men svært mange. 

Dette er selvfølgelig en like feilaktig uttalelse som din. Dystopisk livssyn på deg, da. Må være en kjedelig eksistens.

Anonymous poster hash: 7418a...e47

Det er jo ikke en feilaktig uttalelse. Svært mange er utro og bedrar partneren sin. Det er sjeldent at folk er tro og ekte i dagens samfunn, og ikke minst ærlig. Du er passe naiv om du tror noe annet. Jeg har sluttet å forvente lojalitet fra menn ettersom jeg vet at sjansen er liten for å finne en som faktisk er lojal. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 7a358...e2e said:

Det er jo ikke en feilaktig uttalelse. Svært mange er utro og bedrar partneren sin. Det er sjeldent at folk er tro og ekte i dagens samfunn, og ikke minst ærlig. Du er passe naiv om du tror noe annet. Jeg har sluttet å forvente lojalitet fra menn ettersom jeg vet at sjansen er liten for å finne en som faktisk er lojal. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Og det samme fra kvinner. Jeg har hatt nok kvinnevenner til å aldri ville gifte meg :)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 7418a...e47
Gjest 7a358...e2e skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke en feilaktig uttalelse. Svært mange er utro og bedrar partneren sin. Det er sjeldent at folk er tro og ekte i dagens samfunn, og ikke minst ærlig. Du er passe naiv om du tror noe annet. Jeg har sluttet å forvente lojalitet fra menn ettersom jeg vet at sjansen er liten for å finne en som faktisk er lojal. 

Anonymous poster hash: 7a358...e2e

Mulig jeg mistforsto deg, og tolket deg i langt mer negativ retning enn hva du mente. Mulig jeg ble antagonisert av at kommentaren din var så utrolig generaliserende i retning av menn, mulig i humoristisk øyemed. Vi har ingen sikre tall på hvor mange som er utro, men det meste tyder på at det er liten forskjell på kjønnene hva utroskap angår. Selv om motivene kanskje er annerledes, men dette er igjen vanskelig å verifisere.

Jeg er ikke uenig i at utroskap, dessverre, er blitt "vanlig". Hva "vanlig" betyr, er vanskelig å finne ut. Svært mange, hva betyr det? Majoriteten? 80%? 90%?
Det finnes studier som peker den ene og den andre vei, men jeg tror (uten at jeg kan verifisere dette), at tallet på troskap vs. utroskap er rundt 50%. 

Sannheten ligger nok midt i mellom naiviteten og kynismen. Men for all del, dersom det er OK for deg at en mann (antar at det er menn du er i forhold med, basert på dine kommentarer), så er det din sak. For meg personlig skal det mye til, for at jeg godtar utroskap. Men det er ingen fasitsvar hva dette angår.

Anonymous poster hash: 7418a...e47

Lenke til kommentar
Svro75 skrev (På 18.12.2020 den 9.44):

Hei. 

Jeg har lyst til å finne meg noen ved siden av ekteskapet å være sammen med helt uforpliktende.. Jeg tror ekteskapet hadde blitt bedre av det faktisk. Vet noen hvordan man kan finne noen der ute som tenker det samme? Er ikke så lett å være anonym her i vestfold å gå aktivt ut å lete.. 

Er det greit å lyve og bedra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...