Gå til innhold

Side jeg har laget

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en side til en kamerat av meg. Det er en bilside hvor kameraten min kan legge ut litt bilder og sånt. Alt innholdet er ikke helt ferdig ennå, ettersom det er kameraten min som vil skrive det.

Kom gjerne med litt konstruktiv kritikk. Hva er bra, og hva kan gjøres bedre.

supersierra.tk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Headeren kan du gjøre mye mer ut av.

- Savner en "allround"-stroke på hele greia

- Mouseover på menyen mangler

- Siden starter i en bue, bør også avsluttes i en bue pga helhetsinntrykk

- "Bilder" siden var ekstremt enkel _og_ rotete, så 1/2ferdig ut.

- All teksten under "Min bil" bør _ikke_ være midtstilt.

- Ville prøvd med en mycket lysere bakgrunn.

Det var det jeg så i farten.

Lenke til kommentar

i mozilla har all test samme farge som bakgrunnen. Klødde meg litt i hodet da jeg leste posten til pc uten å skjønne hva han kommenterte...

Lysere bakgrunn er et must - kun de beste av de beste som lager pene siden med mørk bakgrunn *host PoleCat host*

Lenke til kommentar

bilder siden er jeg også ufornøyd med. Noen som har forslag på hvordan den bør settes opp??

Teksten under min bil skal endres av han som skal bruke sia, hva han legger inn å hvordan det ser ut er vanskelig å kontrolere.

Jeg skal fikse en stroke

Lenke til kommentar
i mozilla har all test samme farge som bakgrunnen. Klødde meg litt i hodet da jeg leste posten til pc uten å skjønne hva han kommenterte...

Lysere bakgrunn er et must - kun de beste av de beste som lager pene siden med mørk bakgrunn *host PoleCat host*

Som en kommentar til denne buggen, så anbefaler jeg dere å bruke Mozilla (Firebird) når dere koder sidene deres, og senere rette opp eventuelle bug som forekommer i IE. Dette på grunn av at Mozilla støtter standarder langt mer enn IE, og etter egen synes jeg at Mozilla også er et ørlite hakk foran Opera når det gjelder standarder.

Lenke til kommentar

Jeg har nå skiftet bakgrundsfargen til hvit, og prøvd å legge på en border, men det har vist seg å være vanskeligere enn jeg trodde.

Som dere ser blir alt bare rart, selv om jeg trodde det skulle funke :) . Det er vel oftest sånn. Kanskje noen kunne hjelpe meg litt å ta en titt på koden min å finne ut hva jeg gjør feil.

http://a.1asphost.com/Unglar/supersierra/index.asp

http://a.1asphost.com/Unglar/supersierra/style.css

Jeg har ikke fått testet siden i Mozilla, som dere sikkertt har sett. Dette er fordi jeg ikke har det innstaler, og flertallet bruker jo IE eller opera, så jeg har konsentrert meg om disse. Kanskje ser jeg litt på mozilla etterhvert, men nå vil jeg først få litt kritikk på designet, og prøve å gjøre det bra.

Lenke til kommentar
Litt mislykka mac-oppsett vil nå jeg si.

- moseover i menyen?

- ikke spess pen grønnfarge

- røde linjer her og der som ikke passer inn overhodet

- liker ikke headeren

- ingen originalitet

+ oversiktlig

de røde linjene skal bli svart stroke rundt sia, men jeg sliter litt med den. :ermm:

Lenke til kommentar
Du er ikke konsekvent nok, og blander bruken av css-egenskaper og html-attributer.

Kan du komme med eksempler, jeg tror jeg sliter litt med å forstå hva som bør endre. Du har sikkert rett, og det er sikkert en liten fillefeil som herper alt for meg, men jeg sliter med å finne ut hva jeg kan gjøre anderledes.

Lenke til kommentar
Du er ikke konsekvent nok, og blander bruken av css-egenskaper og html-attributer.

Kan du komme med eksempler, jeg tror jeg sliter litt med å forstå hva som bør endre. Du har sikkert rett, og det er sikkert en liten fillefeil som herper alt for meg, men jeg sliter med å finne ut hva jeg kan gjøre anderledes.

Kvitt deg med så mange attributer som mulig, å definer alt i css.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...