Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sony fjerner Cyberpunk 2077 fra PlayStation-butikken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
New77Era skrev (7 timer siden):

Dette her er så trist, men veldig forståelig! Jeg hadde troen på dette prosjektet. Dette spillet har blitt utviklet i 8 år ? Jeg kan ikke tro det er CD project Red som har dette spillet. De samme folkene som lagde Witcher spillene som er så fantastiske.

Det er absolutt trist, men det har ikke blitt fullt utviklet i 8 år. Mer konsept og design i 7-8 år og utvikling i 4, etter Blood and Wine.

Jeg er vel ikke så sikker på at det så mange av de samme som lagde Witcher, jeg leste en del rykter om at mange sluttet der kort tid etter Blood and Wine. Uansett, dette spillet trengte 1-2 år til. Men jeg nyter likevel PC-versjonen for alle pengene!

Endret av AugustAPE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (5 timer siden):

Jeg hadde hatt forståelse for dette om spillet hadde vært ute til den originale lanseringsdatoen, men når de har utsatt det såpass lenge, og enda ikke klart å levere bedre, så kan man lure på hvorfor det ble lansert i det heletatt?

Helt enig, og jeg føler med utviklingsteamet, det må vel ha vært en intern kamp for å skyve datoen og ledelsen som ikke vil dra det ut lenger.

Jeg leste det åpne brevet fra CDPR sjefen og han skriver jo at de skulle innsett hvor uferdig det var. Det sier jo mye. De visste det men håpet nok at forbrukerne ikke ville være så høylytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, kilik said:

Det kommer veldig an på hvor du står politisk. Hvis du er hardbarka Trump-støtter som står litt til høyre for Trump, er det nok venstrevridd. Hvis du er allergisk mot å se andre legninger, er det nok ganske venstrevridd for deg. På samme måte er cyberpunk-universet av natur ganske kritisk til uhemma markedskrefter, så om en er veldig øknomisk liberal, kan det nok være litt trist å se en forestilling om at fremtiden en vil ha ikke er så bra. 

I norsk målestokk er det derimot ganske greit plassert i sentrum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
5 hours ago, Iki said:

Jeg hadde hatt forståelse for dette om spillet hadde vært ute til den originale lanseringsdatoen, men når de har utsatt det såpass lenge, og enda ikke klart å levere bedre, så kan man lure på hvorfor det ble lansert i det heletatt?

Jeg vet ikke altså. Hvis et spill først blir utsatt med et par måneder, er det fordi feilene er såpass store at man ikke kan gi ut spillet (=uspillbart). Å fikse slike feil kan fort tar mer enn et par måneder,  så en ender opp med å gi ut noe som teknisk sett funker, men som ikke er særlig morsomt å spille. 

Problemet tror jeg er at julelanseringer er altfor populære, og altfor viktige for god inntjening.

Lenke til kommentar

Om man ser de tidlige E3-demoene så ser man jo at spillet opplagt har hatt store grafiske endringer siden den gang. Noe som sannsynligvis kan være mye av problemet til base konsollene. Etter min mening burde de ha redusert de grafiske effektene slik at spillet faktisk kan kjøre på eldre konsoller. Det ble tross alt opprinnelig planlagt for dem.

Når det kommer til det politiske så er Cyberpunk-sjangeren i seg selv politisk. Hva ResetEra mener er vel heller ganske likegyldig. De er etter min mening en gjeng med mobbere, og kaller alt som er til høyre for dem "far right", noe som uheldigvis presser folk mot høyre. De ødelegger hele bevegelsen som venstre har kjempet for i årevis.

Det er dog en del av denne kritikken mot CDPR som jeg støtter. At store deler av spillet er veldig seksualisert, men CDPR evner ikke å sette det i særlig kontekst. De forsøker å ikke være politisk, men samtidig er Cyberpunk-sjangeren i utgangspunktet så politisk som man kan få det. Da slipper man egentlig ikke unna. Greit, man kan velge å være en dame med pikk, men det påvirker ikke så mye. Jeg vil vite hva sammfunnet i Cyberpunk-verden mener om sånt, er det hyllet? Er det sett ned på? Det er gylne muligheter for å fortelle gode historier som gjør at folk kan lære litt, se det i perspektiv.

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan alle next-gen og PC spillere bare ta seg en bolle, og heller være fornøyde med at spillet endelig er ute? Det er ikke dere dette problemet omfatter! Slutt å klag så jævlig!

En ting er at det er uheldig at CDPR ga ut spillet til last-gen, noe som er helt latterlig. MEN, det som er enda mer latterlig, og veldig flaut, er at last-gen spillere faktisk hadde forventet å få det! Hallo? Dere sitter på maskinvare fra 2013! Dere henger ikke med på lasset lengre, beklager å si det.

Jeg kommer til å kjøpe spillet til PC om en stund, etter at jeg er ferdig med noen andre spill. Jeg forventer IKKE at CP2077 skal være spillverdenens "hellige gral", og en feilfri opplevelse fra A til Å. Alle spill har sine feil, særlig ved release. Jeg regner med at spillet byr på en gjennomført og god spillopplevelse, og setter ingen personlige krav som spillet må leve opp til.

CDPR har lagt kortene på bordet og beklaget seg. De hadde nok håpt at de skulle få spillet til å virke på last-gen, men innser nå at det ikke gikk. De fortjener en ærlig sjanse til å fikse spillet, eller å kompensere kjøperne. De fortjener ikke et hylekor av hat og beskyldninger om grådighet fra alle som lar seg fornærme på last-gen sine vegne, og dermed forsurer sin egen opplevelse av spillet som følge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
4 minutes ago, ninjer said:

MEN, det som er enda mer latterlig, og veldig flaut, er at last-gen spillere faktisk hadde forventet å få det! Hallo? Dere sitter på maskinvare fra 2013! 

Er det latterlig å ha det minimale av tiltro til en produsent at når de sier at det fungerer for konsollen en har, så skal det faktisk fungere?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
ninjer skrev (11 minutter siden):

Kan alle next-gen og PC spillere bare ta seg en bolle, og heller være fornøyde med at spillet endelig er ute? Det er ikke dere dette problemet omfatter! Slutt å klag så jævlig!

En ting er at det er uheldig at CDPR ga ut spillet til last-gen, noe som er helt latterlig. MEN, det som er enda mer latterlig, og veldig flaut, er at last-gen spillere faktisk hadde forventet å få det! Hallo? Dere sitter på maskinvare fra 2013! Dere henger ikke med på lasset lengre, beklager å si det.

100% uenig. Spillet ble annonsert for last-gen konsoller. Ikke next-gen. Det er en vesentlig forskjell. Hadde ikke spillet vært utsatt så hadde det kun vært tilgjengelig på PS4 og Xbox One, i tillegg til PC. 

Endret av Kenny Bones
  • Liker 4
Lenke til kommentar

@PingEnt Nei, ikke når forventningene først er gitt. Utviklerne burde ikke lovt dette, men spillerne burde kanskje hatt et mer realistisk syn på om det faktisk var mulig.

Det opprører meg litt at når en konsollgenerasjon går mot slutten, så må nye spill ofte lide for at konsollene skal henge med!

Et godt eksempel er mitt favorittspill fra de siste 2 årene, Generation Zero. Spillet kjører som en drøm på kraftige PC'er, men utviklerne har hatt problemer med å få konsollversjonene til å virke som de skal. PC versjonen har også blitt begrenset med f.eks. en kort render-in distance, som mest sannsynlig er for at PS4 og XONE skal takle det.

Veldig synd.

Endret av ninjer
Lenke til kommentar

ninjer skrev (13 minutter siden):

MEN, det som er enda mer latterlig, og veldig flaut, er at last-gen spillere faktisk hadde forventet å få det! Hallo? Dere sitter på maskinvare fra 2013! Dere henger ikke med på lasset lengre, beklager å si det.

Er vel hverken latterlig, flaut eller urimelig at man forventer å kunne spille et PS4 spill på en PS4. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Kenny Bones said:

100% uenig. Spillet ble annonsert for last-gen konsoller. Ikke next-gen. Det er en vesentlig forskjell. Hadde ikke spillet vært utsatt så hadde det kun vært tilgjengelig på PS4 og Xbox One, i tillegg til PC. 

Men spillet ble jo annonsert for årevis siden. Det hadde vært dårlig butikk å gi ut 2020's største spill med 2015 specs.
En oppfølger i Half-Life serien ble jo teaset etter forrige tittel i 2007, men om det plutselig hadde blitt utgitt i dag så hadde det vel ikke kommet til XboX 360? ;)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, listen said:

Er vel hverken latterlig, flaut eller urimelig at man forventer å kunne spille et PS4 spill på en PS4. 

Det var ikke det jeg skrev. CP2077 burde aldri vært et PS4 spill.
Skal jeg lete frem gaming laptopen min fra 2013, og så være sur for at CP2077 ikke kjører skikkelig på den?

Lenke til kommentar
ninjer skrev (2 minutter siden):

Men spillet ble jo annonsert for årevis siden. Det hadde vært dårlig butikk å gi ut 2020's største spill med 2015 specs.
En oppfølger i Half-Life serien ble jo teaset etter forrige tittel i 2007, men om det plutselig hadde blitt utgitt i dag så hadde det vel ikke kommet til XboX 360? ;)

Ja, men det er mulig å dele et slikt prosjekt inn i flere scopes. Som sagt tidligere burde de ha nedskalert det grafiske for last-gen konsoller, og beholdt scopet de opprinnelig hadde tenkt til de konsollene. Det er tydelig at de ikke har gjort dette. 

Det ser vi på PC, hvor alt på low ser ut som GTA5 på ultra ultra steroider. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...