frank_jarle Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Jeg spiller endel CD plater, jada holder fremdeles paa med det. Men her om dagen saa kunne jeg ikke ****** paa musikk gjennom WinAmp (altsaa hoere paa CD-musikk), derimot hvis jeg bruker Windows Media Player saa funker alt kjempe fint. I Media Player under CD-taben saa er Digital Playback merket, derimot saa er "Enable digital audio extraction when possible" aktivert,som ligger under Plugins->Input->Nullsoft CD/Line-in plugin i WinAmp. Det ser ut som om at denne ikke funker for meg naar jeg bruker WinAmp, noe jeg aldeles ikke skjonner da lyden, eller data'en skal gaa via IDE kabelen, er det noen som kan hjelpe meg eventuelt har noe hint? En siste ting som jeg kan nevne er at jeg har koblet ifra lyd kabelen mellom CD-ROM'en og lydkortet, men dette skal ikke ha noe aa si, siden alt funker fint i MediaPlayer med digital playback, men ikke under WinAmp (3.x og 5.x) Mulig jeg feilposter, men det for det for vere jeg er saa himla trott naa (23:35 i singapore). Edit: Jeg kan spille alt annet av musikk filer i WinAmp inkludert MP# filer, kun CD som ikke funker. Frankie Singapore Endret 4. januar 2004 av frank_jarle Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 kansje du har dratt ned den dotten som kotrolerer lyden? ligger like under der det står hvor mange kb/s sangen er på Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Nope, lyden er slik som den skal vere, til og med Equalizeren i WinAmp viser ikke tegn til at det kommer noe lyd-data i det hele tatt. Som jeg skrev, saa funker det fint med Mp3 lyder, det er kun med CD-musikk jeg har problem... Akurat naa spiller jeg en sang eller track om du vil, maskinen jobber og spiller spinner som vanlig, men ikke tegn til noe lyd eller musikk. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Hvis du har en audio kabel fra cd-rom/dvd-rom til et lydkort så kan det jo hende at den har løsnet. Ta en titt, kan jo være dette som er problemet siden det bare hender når du skal høre på cd. Edit: virker cd-rom'en hvis du legger inn spill, osv. Kan hende at laseren har tatt kvelden, men driv-verket fremdeles virker? Endret 4. januar 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 *HeHe* Dere maa lese gutter Jeg skrev det at jeg kan hoere paa musikk gjennom MediaPlayer, men ikke gjennom WinAmp, jeg skrev ogsaa at jeg ikke bruker lydkablen mellom cd-rom og lydkort, saa den har nok losnet for lengst Uansett jeg fant ut av problemet mitt, vet ikke om det kan vere til hjelp for andre, men jeg gikk til Device Manager og til properties til CD-rom spilleren, og satt "Enable digital audio cd for this cd-rom device" og restartet maskinen, da funker det fint i WinAmp ogsaa, takker alle for hjelpa, men naa er alt lost og troden kan avsluttes Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå