Gå til innhold

Excel - Problemer med å få autofyll til å fungere

MrVilla

Anbefalte innlegg

hei

Vanligvis når jeg velger en celle med et tall i og trekker nedover så øker det med 1 for hver celle. Det skjer ikke lenger.
Uansett hvilket excel ark jeg prøver i her på jobben så er det helt umulig. Det er har alltid fungert før men ikke nå lenger.
Drar jeg f.eks tallet 1 nedover så får alle cellene tallet 1.

Noen som vet hvilken innstilling som styrer dette?

jeg kan ikke finne nevnte innstilling. har også forsøkt å endre cellene til tall, dato, general etc men det er ingeting som fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (3 minutter siden):

Du må fylle inn 2 celler, med 1 og 2. Deretter markerer du begge før du trekker nedover. Da "forstår" Excel hva du vil 🙂

Jeg prøvde faktisk dette mange ganger, med 1, 2, 3. Med 1001, 1002 etc. Jeg har testet med måneder og med ukedager uten noe som helst resultet, men nå fungerer det faktisk igjen. Hva som endret seg aner jeg ikke men endelig så fungerer det igjen!!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei!

Hadde akkurat det samme problemet i dag. Autofyll ville bare kopiere og ikke lage serie. Alle autofyllalternativene - bortsatt fra kopi var "ghosta". Men æ fant utav det! JEg hadde filtrert en av de andre kolonnene ( fjernet alle celler med verdi 0). Når æ fjernet dette filteret virker autfyll med serie igjen! Jippy ! :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...