kerog Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Er dette et allt i ett hoved kort? chipset fra ATI med onboard 9200 ATI Radeon grafikk VGA og TV + LAN og 6-kanal lyd. Er det noe her som er rett? Dette kan da ikke være noe å samle på? Må vel bytte alle onboard sakene for å bli fornøyd? Er det noen som har erfaringer her eller fornuftige meninger? Vurderer å skaffe dette som basis til et nybygg. Blir noe slikt som P4 800 Mhz 2,6Ghz box og ca 1 GB DDR 3200 RAM Skal bruke maskinen til noe som ligner HTPC, bilder og vanlig skolebruk. Har noen noe annet å foreslå? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Om det er alt-i-ett kommer ann på hva du legger i 'alt.. . Kortet er jo genialt hvis man ikke trenger grafikk-ytelse, og ikke er ekstremt pirkete på lyd, og til oppgavene du har satt opp er det nok ypperlig. Forøvrig virker oppsettet som litt 'overkill', da en 1,2/1,3/1,4GHz Duron klarer de oppgavene du har satt opp. Lenke til kommentar
kerog Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Liker litt "overkill", vet aldri hva man vil gjøre senere....... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Er dette et allt i ett hoved kort?chipset fra ATI med onboard 9200 ATI Radeon grafikk VGA og TV + LAN og 6-kanal lyd. Er det noe her som er rett? Dette kan da ikke være noe å samle på? Må vel bytte alle onboard sakene for å bli fornøyd? Er det noen som har erfaringer her eller fornuftige meninger? Vurderer å skaffe dette som basis til et nybygg. Blir noe slikt som P4 800 Mhz 2,6Ghz box og ca 1 GB DDR 3200 RAM Skal bruke maskinen til noe som ligner HTPC, bilder og vanlig skolebruk. Har noen noe annet å foreslå? Et hovekort varer jo en stund og i den perioden har det sikkert dukket opp behov for å bytte ut noen andre komponenter som f.eks skjermkort. Dersom skjermortet er on board så får du ikke byttet det ut. Når det gjelder LAN/WAN/Lyd så er saken litt anerledes og kan de erstattes med nytt PCI kort. Anbefaler ikke skjermkort on board. Endret 4. januar 2004 av John Kr Lenke til kommentar
notarget Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Er du spillinterisert så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe skjermkort separat. Ikke on-board skjermkort til spill Lenke til kommentar
klo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det er jo AGP port på det så du har forsatt muligheten til å kjøpe et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Et hovekort varer jo en stund og i den perioden har det sikkert dukket opp behov for å bytte ut noen andre komponenter som f.eks skjermkort. Dersom skjermortet er on board så får du ikke byttet det ut. Når det gjelder LAN/WAN/Lyd så er saken litt anerledes og kan de erstattes med nytt PCI kort. Anbefaler ikke skjermkort on board. Ehm, det er jo feil, da en kan sette i nytt skjermkort like lett som lyd/lan. Kortet har agp-slot Lenke til kommentar
olavr Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Les her. Sikkert et helt greit kort til ditt bruk. Og til en pris rundt 900 kr nesten et røverkjøp. Endret 4. januar 2004 av olavr Lenke til kommentar
kerog Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Det høres ut til å være et super kort, har litt tungt for å godta at et kort med alt skal være så bra. Det som er mest negativt er at det bare er 3 PCI spor og mangler FW. Er dette et løp og kjøp kort? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Et hovekort varer jo en stund og i den perioden har det sikkert dukket opp behov for å bytte ut noen andre komponenter som f.eks skjermkort. Dersom skjermortet er on board så får du ikke byttet det ut. Når det gjelder LAN/WAN/Lyd så er saken litt anerledes og kan de erstattes med nytt PCI kort. Anbefaler ikke skjermkort on board. Ehm, det er jo feil, da en kan sette i nytt skjermkort like lett som lyd/lan. Kortet har agp-slot Ja - beklager - dette var jeg ikke klar over. Slik var det ikke før. Beklager min uvitenhet. Lenke til kommentar
kerog Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Da var det bestillt. Gleder meg til å skrote den gamle. Gleder meg mere til P4-2.6/800 i en kul case Lenke til kommentar
kerog Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Det er ankommet montert og prøvd, det svarte helt og holdent til mine forventninger. Jeg har til og med fått lyst til å spille med maskinen. Lenke til kommentar
kerog Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Litt mere spm. det er litt sent jeg har kortet i bruk. Dette fant jeg og det likte jeg ikke. Dual-channel DDR400 The 128-bit dual-channel memory architecture eliminates memory bandwidth bottlenecks, creating a balanced architecture with peak bandwidths up to 6.4GB/s -- twice the performance of single channel designs. *Note: Dual-channel DDR400 requires an AGP graphics card. Dual-channel DDR333/266/200 supported with AGP or integrated graphics. fra ASUS A7N8X-VM Integrated ATI RADEON 9200-based GPU ATI RADEON 9200 graphic core with Max. 128MB shared display memory; TV out is supported via separate module (AV/S card). Dual-channel DDR400 Dual-channel DDR technology doubles the bandwidth of your system memory and hence boost the system performance to out perform any memory existing solutions in the market. System bottlenecks are eliminated with balanced architecture and peak bandwidths up to 6.4GB/s. fra ASUS P4R800-VM Denne RAM typen har jeg: PC3200-DDR400 DRAM Module Overtaken by the Tornado at PC3200 MB/s High Performance and super stability of TwinMOS PC3200 (DDR400) will defer you from all the fear 3 times faster than the current PC133 module and 50% more in the data transfer rate compare against PC2100 DDR. Er det slik at det hjalp ikke meg å kjøpe slik RAM? Er det fiktivt at mitt onboard VGA har 128MB? Vil jeg merke forbedringer om jeg bytte RAM eller plugget inn et AGPkort slik som Creative Radeon 9200SE 128MB? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå